Mobiilipelin toteutus Unity-pelimoottorilla: Cast into Hell
Mäkelä, Jari (2016)
Mäkelä, Jari
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016062613371
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016062613371
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada kokemusta mobiilipelien suunnittelemisesta ja teknisestä toteuttamisesta Unity-pelimoottorilla, tarkoituksena puolestaan oli tuottaa toimeksiantajan esittämästä peli-ideasta toimiva prototyyppi. Toimeksiantaja on nuori tamperelainen peli- ja ohjelmistoalan yritys Rimeforge Entertainment. Työn vaatimukseksi asetettiin toimiva peliprototyyppi, joka sisältää peli-ideassa esitetyt keskeiset pelimekaniikat ja osan lopulliseen peliin tulevista kentistä.
Opinnäytetyössä esitellään prototyypin suunnitteluprosessia, kuvataan sen keskeisten ominaisuuksien tekniset ratkaisut ja toteutustavat sekä tehdään lopuksi ehdotuksia sisällön lisäämisestä ja pelattavuuden parantamisesta. Työ täytti sille asetetut vaatimukset ja siitä tullaan kehittämään Androidille julkaistava peli.
Opinnäytetyössä esitellään prototyypin suunnitteluprosessia, kuvataan sen keskeisten ominaisuuksien tekniset ratkaisut ja toteutustavat sekä tehdään lopuksi ehdotuksia sisällön lisäämisestä ja pelattavuuden parantamisesta. Työ täytti sille asetetut vaatimukset ja siitä tullaan kehittämään Androidille julkaistava peli.