Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Päiväkirjaopinnäytetyö: ohjelmistotestaus ja asiakastuki

Kleiman, Nikolai (2016)

 
Avaa tiedosto
opinnaytetyo-v2.0-final.pdf (490.3Kt)
Lataukset: 


Kleiman, Nikolai
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016072613607
Tiivistelmä
Tämän portfoliomaisen päiväkirjaopinnäytetyön tarkoituksena on kuvata työtehtäviä, joissa yhdistyvät asiakaspalvelu, ohjelmistotestaus sekä erilaiset IT-tehtävät. Opinnäytetyö koostuu päivittäisistä raporteista ja jokaviikkoisista analyyseista. Raportit sisältävät työpäivälle asetetut tavoitteet sekä kuvauksen toteutuneista työtehtävistä. Viikoittaisissa analyyseissa puolestaan pohditaan kunkin viikon aikana esiin nousseita aiheita. Analyysin aiheena on viikon aikana ilmenneet ongelmat ja kehitystarpeet tai työssä käytetyt toimintatavat ja ratkaisut.

Työympäristönä toimii ohjelmistoyritys. Yrityksen ohjelmistoratkaisun (VPN) avulla asiakkaan yrityksen työntekijät saavat helppokäyttöisen ja tietoturvallisen tavan etätyöskentelyyn kotoa käsin tai matkalla. Etäyhteydet muodostetaan aina salaamalla liikenne vahvasti yhdistettävien pisteiden välillä. Tästä johtuen ratkaisu on erittäin tietoturvallinen. Työtehtävät sisältävät asiakaspalvelupäällikön sekä ohjelmistotestaajan työtehtäviä. Opiskelija on vastuussa asiakaspalvelutehtävistä (asiakaskyselyihin vastaaminen, tukitapauksien käsittely sekä seuranta), ohjelmiston testauksesta sekä testaussuunnittelusta.

Opinnäytetyön aikana opiskelijan tekniset taidot kehittyivät useiden eri osa-alueiden osalta. Vaikka opiskelijan työtavat ovat muokkautuneet rutiininomaisiksi jo joku aika sitten, työkokemuksen myötä työn tekemiseen on tullut lisää varmuutta ja joustavuutta. Asiakastuki- sekä sovellustestausprosessien parantuminen oli tärkeä saavutus sekä opiskelijalle että yritykselle.

Opinnäytetyön tuloksena valmistui raportti asiakaspalvelijan sekä sovellustestaajan päivittäisistä tavoitteista ja työtehtävistä. Työtehtävissä onnistuminen vaatii muun muassa ajan hallintaa, joustavuutta ja hyvää kommunikointitaitoa. Lopputuloksesta nousi esiin uusia jatkokehitysideoita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste