Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median hyödyntäminen Viron kuluttajamarkkinoilla

Saarinen, Laura (2016)

 
Avaa tiedosto
sosiaalisen median kaytto viron kuluttaja markkinoilla.pdf (1.628Mt)
Lataukset: 


Saarinen, Laura
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016083013908
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää miten, milloin ja missä virolaiset kuluttajat käyt-tävät sosiaalista mediaa ajatellen case-yritys Expressionia. Miten virolaiset kuluttajat saadaan kiinnostumaan mainostoimisto Expressionin markkinoinnista ja mitä sosiaalisen median ka-navia tulisi Virossa käyttää. Tutkielma on suoritettu toimeksiantona mainostoimisto Expres-sionille.

Expression Oy on perustanut tytäryhtiön vuonna 2014 Tansaniaan ja Viroon. Tytäryhtiö on rekisteröity Virossa, mutta se palvelee koko Baltian markkinoita. Tämän hetkisessä talousti-lanteet suomalaiset yritykset ovat kiinnostuneita laajentamaan toimintaansa myös ulkomaille. Baltiaan on helppo lähteä ja näin Suomessa toimiva yritys voi kasvattaa markkinoidensa ko-koa, ja suomalais-virolaisen Expressionin kanssa se käy helposti. Suomalaiset Exprsessionin asiakkaat arvostavat suomalaista projektijohtamista.

Tästä syystä Expressionille on tärkeää oppia tuntemaan virolaisten käyttäytymistä sosiaali-sessa mediassa, jotta he voiva auttaa asiakkaitaan tavoittamaan virolaiset kuluttajat. Tutkiel-man tavoitteena on saada konkreettista tietoa sosiaalisen median käytöstä Virossa, Expres-sionin asiakkaiden sosiaalisen median -kanavien suunnittelua ja hallinnointia varten, koska tytäryhtiö sijaitsee Virossa ja palvelee koko Baltiaa. Esimerkiksi mitä sosiaalisen median ka-navia Virossa käytetään, miten niitä käytetään (millä laitteilla, missä tilanteissa, mihin kellon-aikaan), mitkä ovat suosituimmat sivut tällä hetkellä ja mitä näillä sivuilla tehdään, esimerkiksi kilpailuja, tuote-esittelyjä?

Tutkielmassa on käsitelty sosiaalisen median eri muotoja tutkimuskysymyksen kannalta sekä tutustuttu teoreettiseen taustaan sosiaalisen median hyödyntämisestä liiketoiminnassa. Tut-kielman ensimmäisessä osassa käyn läpi sosiaalisen median eri muotoja sekä mahdollisuuk-sia ja haasteita ajatellen case-yritys Expressionia. Toinen osa etenee vuoropuheluna haastat-telujen vertaamisella kirjallisuuteen ja mahdollisten toimintatapojen esittelynä. Tutkielmassa selviää, että sosiaalisen median kanavia on lukuisia, mutta tärkeää on selvittää minkälaisilla sivustoilla virolaiset viihtyvät ja mitä sosiaalisen median kanavia Expressionin tulisi käyttää Virossa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste