Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kahvilan sähköinen markkinointi

Ruuskanen, Heini; Karhula, Suvi-Päivikki (2016)

 
Avaa tiedosto
Karhula_Suvi-Paivikki_Ruuskanen_Heini.pdf (1005.Kt)
Lataukset: 


Ruuskanen, Heini
Karhula, Suvi-Päivikki
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016090714074
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia, miten toimeksiantaja voi hyödyntää digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median näkyvyyttä. Tutkimustehtävänä oli selvittää digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median käytänteitä, joita yhteistyöyritys voisi hyödyntää omassa markkinoinnissaan. Tutkimuksen toimeksiantajana toimi Kanaemon Keittiö Oy, Vohvelikahvila Vaffeli -toimipiste.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena kevään 2016 aikana. Aineistonkeruu-menetelmänä käytettiin benchmarkingia. Benchmarking-analyysi toteutettiin maaliskuun 2016 aikana ja vertailtavia benchmarking-kohteita valittiin yhteensä 22 kappaletta kahvila- ja muilta aloilta. Aineistosta tehdyt havainnot kirjattiin ensin ylös, minkä jälkeen muodostettiin Excel-taulukko, jonka pohjalta pyrittiin tekemään kehittämisehdotuksia yhteistyöyritykselle. Nämä on esitelty johtopäätökset -luvussa.

Benchmarking-analyysin mukaan vertailuun valittujen verkkosivujen sisältö koostui muun muassa tuote-esittelyistä ja visuaalisesta havainnollistamisesta. Benchmarking-analyysin mukaan sisältöä luotiin myös ajankohtaisista asioista hyödyntämällä sosiaalisen median kanavien julkaisuja. Verkkosivut rakentuivat pääosin alaspäin selattavista sivuista. Analyysissä vertailtavien yritysten suosituimpia markkinoinnissa käytettyjä sosiaalisen median kanavia olivat Facebook, Twitter ja Instagram. Vertailtavien yritysten kanavien sisältö oli pääosin sama ja julkaisuja tehtiin kuvapainotteisesti.

Tutkimuksessa saatua tietoa voidaan hyödyntää uusittaessa verkkosivuja ja valittaessa sosiaalisen median kanavia markkinoinnin tueksi. Yhteistyöyritys voi hyödyntää opinnäytetyön tuloksia omaan liiketoimintaansa verkkosivujen ja sosiaalisen median kannalta. Opinnäytetyön pohjalta on mahdollista tehdä jatkotutkimus kanavien kannattavuudesta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste