Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

PK-yrityksen digitaalisen markkinoinnin kehittäminen : Ultratec Oy

Laaksonen, Tommi (2016)

 
Avaa tiedosto
PK-yrityksen-digitaalisen-markkinoinnin-kehittaminen-TLa.pdf (3.684Mt)
Lataukset: 


Laaksonen, Tommi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016101615216
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tilaajana toimi Ultratec Oy. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää yrityksen digitaalista markkinointia ja kasvattaa verkkokaupan myyntiä. Lisäksi tavoitteena oli luoda laadukkaat käytänteet digitaalisen markkinoinnin kehittämiselle jatkossa.

Opinnäytetyö toteutettiin heinä-syyskuussa 2016. Opinnäytetyö aloitettiin selvittämällä, mitä digitaalisella markkinoinnilla tarkoitetaan ja samalla luomalla tietoperusta, johon markkinoinnin kehittäminen perustui. Opinnäytetyössä toteutettiin monikanavaista sisältömarkkinointia ja sosiaalisen median mainostusta. Hakukoneoptimointi verkkosivustolle toteutettiin suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja saksaksi. Toimenpiteiden tuloksia toteutuksen aikana arvioitiin ja kehitettiin hankitun lisätiedon perusteella.

Työn tuloksena sivuston istuntojen määrä kuusinkertaistui ja ulkomailta tulleiden istuntojen määrä kasvoi kolmikymmenkertaiseksi. Hakukoneoptimoinnissa suomeksi saavutettiin sijoitukset etusivulla päähakusanoilla, minkä johdosta orgaanisten hakutulosten määrä seitsenkertaistui. Verkkokaupan myynti ei kasvanut vertailuajanjaksolla.

Työn tuloksena yrityksen valmiuden digitaalisen markkinoinnin kehittämiselle parantuivat. Yritys on myös arvioinut tehdyn työn tuloksien näkyvän myynnissä syksyn aikana.

Työ osoittaa, että digitaalisella markkinoinnilla voidaan tavoittaa tarkasti kohdennettu laaja yleisö kustannustehokkaasti ja saada kuluttajissa aikaan haluttua toimintaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste