Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myymälämarkkinoinnin vaikutukset kuluttajan ostopäätökseen : Case Seinäjoen Halpa-Halli

Loikkanen, Mikko (2016)

 
Avaa tiedosto
OPPARI2016_VALMIS.pdf (1.231Mt)
Lataukset: 


Loikkanen, Mikko
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016102715478
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia myymälämarkkinointia ja sen onnistumista Seinäjoen Halpa-Hallissa. Tavoitteena oli lisäksi tehdä katsaus kaupan alan rakenteeseen, nykytilaan ja tulevaisuuteen erityisesti Suomessa. Lisäksi tavoitteena oli perehtyä tarkemmin myymälämarkkinoinnin keinoihin sekä myymälän toimintaan ja rakentumiseen. Lopuksi tavoitteena oli Seinäjoen Halpa-Hallin asiakkaita ja henkilökuntaa haastattelemalla saada selville, miten onnistuneena he pitävät myymälämarkkinointia Seinäjoen Halpa-Hallissa.

Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu kaupan alan katsauksesta ja myymälämarkki-noinnista. Kaupan alaa käsittelevässä osuudessa käydään läpi alan rakennetta, nykytilaa ja tulevaisuutta pääpainon ollessa päivittäistavarakaupassa, johon tämä opinnäytetyö sijoittuu. Myymälämarkkinointia käsittelevässä osuudessa keskitytään tarkemmin myymälän rakentumiseen aina oikeanlaisen pohjaratkaisun valitsemisesta alkaen, tarkastellen samalla myös myymälämarkkinoinnin eri keinoja. Työssä kerrotaan esimerkiksi esillepanojen, tuotesijoittelun ja myymälämainonnan hyödyistä myymälän toiminnassa.

Työn empiirinen osuus koostuu asiakas- ja henkilökuntahaastatteluista ja niiden tuloksista. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena, eli laadullisena tutkimuksena. Haastatteluissa pyrittiin saamaan selville, miten onnistuneena asiakkaat ja henkilökunta kokevat Seinäjoen Halpa-Hallin myymälämarkkinoinnin. Tutkimuksessa kävi ilmi, että myymälämarkkinointia Seinäjoen Halpa-Hallilla pidettiin yleisesti onnistuneena ja sillä nähtiin olevan selkeitä vaikutuksia ostopäätökseen. Tämän lisäksi haastateltavilta saatiin myös kehitysehdotuksia Halpa-Hallin myymälämarkkinointiin, joka oli yksi työn tavoitteista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste