Lempeää pakottamista : Teatteri-ilmaisun ohjaajan tutkimus omasta ammatillisesta kasvusta
Hämäläinen, Jani (2016)
Hämäläinen, Jani
Centria-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016102815503
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016102815503
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu hermeneuttis – fenomenologisena tutkimuksena, jonka lisätukena tutkija käytti elämäkerrallista dialogia. Tässä opinnäytetyössä tutkija pohti omaa ammatillista kasvuaan ja kompetenssia toimiessaan taideopettajan työssä. Käytännön osuutena tutkija suunnitteli ja toteutti fyysisen ilmaisun kurssin Tamperelaisen harrastajateatterin jäsenille. Opinnäytetyössä tutkija valitsi kolme näkökulmaa, joiden kautta hän tarkasteli omaa opettajuuttaan sekä tarkasteli saamaansa palautetta kurssilleen osallistuneilta ihmisiltä.
Opinnäytetyössä tutkija avaa kehittämäänsä opettamisen filosofiaa ja siitä, kuinka se näkyy hänen omassa opettamisessaan. Tästä opettamisen tavasta tekijä käyttää nimitystä Lempeä pakottaminen.
Opinnäytetyön aikana tutkija pohti omaa näkemystään opettamisesta sekä opettajana toimimisesta ja työ onkin tarkoitettu niille, jotka ovat kiinnostuneita taideopettajan työstä ja ammatillisen kasvun prosessista luovassa työssä.
Tämä opinnäytetyö auttoi tutkijaa hahmottamaan omaa kompetenssiaan toimia vastuutehtävissä sekä selkeytti hänen näkemyksiään opettajan työstä taidealalla.
Opinnäytetyössä tutkija avaa kehittämäänsä opettamisen filosofiaa ja siitä, kuinka se näkyy hänen omassa opettamisessaan. Tästä opettamisen tavasta tekijä käyttää nimitystä Lempeä pakottaminen.
Opinnäytetyön aikana tutkija pohti omaa näkemystään opettamisesta sekä opettajana toimimisesta ja työ onkin tarkoitettu niille, jotka ovat kiinnostuneita taideopettajan työstä ja ammatillisen kasvun prosessista luovassa työssä.
Tämä opinnäytetyö auttoi tutkijaa hahmottamaan omaa kompetenssiaan toimia vastuutehtävissä sekä selkeytti hänen näkemyksiään opettajan työstä taidealalla.