Näytä suppeat kuvailutiedot

Verkkokurssin markkinointi : Hyvinvointi- ja terveysmarkkinaa koskevan datan kerääminen Facebook-mainoksien avulla.

Halsas, Aleksi (2016)

dc.contributor.authorHalsas, Aleksi-
dc.date.accessioned2016-11-09T09:46:15Z
dc.date.available2016-11-09T09:46:15Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2016110715805-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/116657
dc.description.abstractOpinnäytetyön tavoitteena oli kerätä konkreettista tietoa hyvinvointi- ja terveysmarkkinasta tuke- maan verkkokurssien kasaamista ja myyntiä sekä rakentaa tarvittavat pohjat tuon tiedon hankkimi- seen. Tutkimus toteutettiin rakentamalla ensin tarvittava tekniikka tiedon keräämiseen, minkä jäl- keen aloitettiin tiedon kerääminen Facebook-mainonnan avulla. Facebook-mainoksista ohjattiin liikennettä nettisivujemme laskeutumissivulle, jossa tarjosimme ilmaista tuotetta asiakkaan sähkö- postiosoitetta vastaan. Sähköpostilistalle liittyneille henkilöille myytiin halpaa maksullista tuotetta sähköpostien kautta. Koko prosessista kerättiin dataa koko ajan. Facebook-mainoksien avulla liidien hankinta, eli sähköpostin saaminen, asiastamme kiinnostuneelta asiakkaalta maksoi keskiarvoltaan 0,43 euroa ja noin kolme prosenttia sähköpostilistalle liittyneistä osti ensimmäisen maksullisen verkkokurssimme välittömästi, eli uuden maksavan asiakkaan hank- kiminen yhdeksän euron hintaiselle verkkokurssille maksoi siis 14,3 euroa. Markkinointi ei siis näiden tuloksien perusteella ole vielä kannattavaa, mutta liidien keräämisen halvan hinnan voi kuitenkin tulkita niin, että markkinoilla on kiinnostusta palveluitamme kohtaan. Maksullinen verkkokurssimme ja sen myyntitekstit eivät kuitenkaan selvästikään vastanneet asiak- kaiden odotuksia, mikä johti heikkoihin konversiohin liideistä maksaviin asiakkaisiin. Tutkimuksen aikana kerätty sähköpostilista mahdollistaa kuitenkin verkkokurssien jatkokehittämisen asiakkaiden tarpeiden pohjalta soveltaen Ryan Levesquen Ask Methodia (Levesque, 2015). Johtopäätökseksi voi siis vetää, että saamamme tulokset ovat lupaavia ja osoittavat markkinoilla olevan kiinnostusta palveluitamme kohtaan, mutta maksullista sisältöä ja sen myyntiä on vielä kehi- tettävä, jotta toiminnasta saadaan kannattavaa.fi
dc.description.abstractGoal of the thesis is to gather data about the health- and wellbeing-market to assist the build up and selling of the online course and to build the necessary base for the data gath- ering. The research was made by first building up the technical necessities for the data gathering, after which we started gathering data with Facebook ads. From Facebook ads we forwarded the traffic to our landing page, where we offered a free product for an ex- change for customers email. For the customers that decided to take the free product and registered for our email list, we sold cheap online course trough emails. Trough out the process we gathered data about everything. Getting registrations for our email list costed 0,43€ on average per email and the conver- sion list from the email list to buying customer was 3%. So acquiring a new sales for our 9€ worth online course cost us 14,3€. Based on these results marketing wasn’t yet profitable, but the low price of the lead ac- quiring can be interpreted as a interest on our services in the market. The sales texts and the content of our paid online course though wasn’t what our leads expected, which led to low conversion rates from the list. The email list that we gathered during the research gives us the opportunity to further develop our content in the direction of our markets needs and wants, trough Ryan Levesques Ask Method (Levesque, 2015). As a conclusion, the result we got from the market are promising and show that there is interest for our services on the market, but we still need to improve our paid content and its sales, so that we can make the business profitable.en
dc.language.isofin-
dc.publisherJyväskylän ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleVerkkokurssin markkinointi : Hyvinvointi- ja terveysmarkkinaa koskevan datan kerääminen Facebook-mainoksien avulla.fi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/4123-
dc.organizationJyväskylän ammattikorkeakoulu-
dc.contributor.organizationJyväskylän ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordVerkkokurssi-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.disciplineYrittämisen kehittämisen koulutusohjelma, Tiimiakatemia-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot