Lapsiperheille suunnattujen matkailupalvelujen kehittäminen Hotel Airisto Strandissa
Lapiolahti, Jenna (2016)
Lapiolahti, Jenna
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016110815896
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016110815896
Tiivistelmä
Lapsiperheiden matkailusta on huomattavan vähän virallista tutkimustietoa. Monesti pienemmissä matkailuyrityksissä lapsiperheille suunnattujen palveluiden luominen ja tarjoaminen jäävät hieman taka-alalle. Siksi koin opinnäytetyöni olevan tarpeellinen ja aiheeni perusteltu.
Sain kesällä 2014 Strandbo Groupilla työskennellessäni idean lapsille suunnattujen palvelujen kehittämisestä. Alun perin tarkoitus oli kehittää palveluja silloisessa työpaikassani, Nauvon Hotel Strandbossa, mutta konsultoituani Strandbo Groupin yhteyshenkilöä, totesimme Hotel Airisto Strandilla olevan enemmän tarvetta kyseisen aiheen mukaiseen kehittämistyöhön.
Opinnäytetyöni on toiminnallinen opinnäytetyö. Se tarkoittaa sitä, että opinnäytetyöni lopputuloksena syntyy konkreettinen tuotos. Teoriapohjaan olen sisällyttänyt konseptoinnin, palvelun sekä service blueprintingin teoriaa. Nämä teoreettiset kä-sitteet ja niiden sisältämä teoriapohjat ovat auttaneet minua hahmottamaan palvelukonseptia sen suunnitteluprosessin eri vaiheita.
Lopputuloksena olen luonut palvelukonseptin sekä service blueprint-mallin. Näiden lisäksi olen ideoinut konkreettisia kehitysehdotuksia, joiden avulla Hotel Airisto Strand pystyisi kehittämään lapsiperheille suunnattuja palveluitaan ja tuomaan lisäarvoa näiden matkakokemukseen.
Sain kesällä 2014 Strandbo Groupilla työskennellessäni idean lapsille suunnattujen palvelujen kehittämisestä. Alun perin tarkoitus oli kehittää palveluja silloisessa työpaikassani, Nauvon Hotel Strandbossa, mutta konsultoituani Strandbo Groupin yhteyshenkilöä, totesimme Hotel Airisto Strandilla olevan enemmän tarvetta kyseisen aiheen mukaiseen kehittämistyöhön.
Opinnäytetyöni on toiminnallinen opinnäytetyö. Se tarkoittaa sitä, että opinnäytetyöni lopputuloksena syntyy konkreettinen tuotos. Teoriapohjaan olen sisällyttänyt konseptoinnin, palvelun sekä service blueprintingin teoriaa. Nämä teoreettiset kä-sitteet ja niiden sisältämä teoriapohjat ovat auttaneet minua hahmottamaan palvelukonseptia sen suunnitteluprosessin eri vaiheita.
Lopputuloksena olen luonut palvelukonseptin sekä service blueprint-mallin. Näiden lisäksi olen ideoinut konkreettisia kehitysehdotuksia, joiden avulla Hotel Airisto Strand pystyisi kehittämään lapsiperheille suunnattuja palveluitaan ja tuomaan lisäarvoa näiden matkakokemukseen.