• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Liiketalouden koulutusohjelma
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Liiketalouden koulutusohjelma
  • Näytä viite

Mainostoimiston yritysmielikuvan merkitys markkinoinnin konseptisuunnittelun hankinnassa

Raninen, Katja (2016)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Raninen_Katja.pdf (1.320Mt)
Lataukset: 


Raninen, Katja
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111516215
Tiivistelmä
Työn tavoitteena on saada kehittämisehdotuksia, joiden avulla voidaan vahvistaa mainostoimisto X:n yritysmielikuvaa suunnittelevana mainostoimistona mainostajille kiinnostavaksi. Työn aihe löytyi mainostoimisto X:n kanssa käydyssä keskustelussa. Tutkimuksessa selvitetään, mitkä kriteerit painavat eniten hankintaprosessissa, kun mainostaja etsii suunnittelevaa mainostoimistoa.

Työn teoriassa käsitellään mielikuvien rakentumista ja merkitystä markkinointihankinnassa. Mielikuvat vaikuttavat päätöksiin ja valintoihin. Yrityksen tarpeet ovat lähtökohta markkinointihankinnassa. Mainostoimistot toimivat yhteistyökumppaneina edistäen yrityksen markkinointiviestintää. Mainonta on yksi markkinointiviestinnän muoto, jonka suunnitteluun käytetään mainostoimiston suunnittelupalveluita. Yleisesti yhteistyökumppani haetaan kilpailuttamalla eri mainostoimistoja. Kilpailu- ja valintaprosesseja on eri muotoisia.

Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus toteutettiin ajalla 24.5.–8.6.2016. Tutkimuksen kohderyhmänä oli 847 Uudenmaan alueen markkinointipäättäjää kaikkien toimialojen yrityksissä, joissa on vähintään yli 20 työntekijää sekä liikevaihto yli 10 milj. euroa. Tutkimus toteutettiin kokonaistutkimuksena ja empiirinen aineisto kerättiin Webropol 2.0 –sovelluksen verkkopohjaisella kyselylomakkeella. Vastauksia saatiin yhteensä 127 vastaajalta. Vastausprosentti oli 15 %.

Tutkimuksen tulokset antavat tietoa siitä, minkälainen mainostajien markkinointihankinta on suunnittelevaa mainostoimistoa etsiessä. Tuloksista nousi vahvasti tärkeinä kriteereinä markkinointihankinnan päätöksissä asiakkaan ymmärtäminen ja yhteistyön sujuvuus. Suunnitteleva mainostoimisto koetaan ensisijaisesti innovatiivisena ja luovana. Yritysmielikuvaa konseptisuunnittelijana vahvistetaan sitouttamalla koko henkilöstö tavoitemielikuvan tavoittamiseen, luomalla mielikuvia herättäviä positiivisia kokemuksia ja näyttämällä konseptiosaaminen.
Kokoelmat
  • Liiketalouden koulutusohjelma
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus