Näytä suppeat kuvailutiedot

Pelihahmojen luominen pelimoottoriin

Paakkunainen, Joonas (2016)

dc.contributor.authorPaakkunainen, Joonas-
dc.date.accessioned2016-11-16T09:11:11Z
dc.date.available2016-11-16T09:11:11Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2016111616289-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/116970
dc.description.abstractOpinnäytetyön tavoitteena on toteuttaa kaksi kolmiulotteista pelihahmoa alusta loppuun. Työssä perehdytään myös työskentelymenetelmiin, joita pelihahmojen tekeminen vaatii. Hahmojen luomisprosessi aloitetaan konseptipiirroksesta ja päättyy valmiiseen hahmoon pelimoottorissa. Opinnäytetyöraportissa esitellään 3D-mallintamisen käsitteet, jotka ovat olennaisia hahmomallintamisen työprosessin ymmärtämiseksi. Päätöksenteon tukena eri työvaiheissa on käytetty pääasiassa 3D-mallintamiseen ja hahmomallintamiseen liittyvää kirjallisuutta, sekä verkkoartikkeleita. Hahmomallinnusprosessin aikana perehdytään eri ohjelmistoihin, työkaluihin ja työskentelyvaiheisiin joita käytetään kun pyritään kaupalliseen tasoon. Pelihahmojen luominen on tekninen sekä luova prosessi, joka muuttuu nopeasti ajan myötä ja vaihtelee osittain sen mukaan, kuka on tekijä. Hahmomallintajan on tunnettava nämä prosessit onnistuakseen työssään ja pystyäkseen toimimaan mukana pelialan työyhteisöissä. 3D-pelihahmoja voi toteuttaa eri tavoilla, ja eri työvaiheissa tehdyt ratkaisut vaikuttavat siihen, kuinka onnistunut lopputulos on. Tämä opinnäyteraportti käy läpi yhden reitin ja esittelee sen lopputulokset sekä voi toimia samalla ohjeena lukijalle, kuinka hahmoja tehdään.fi
dc.description.abstractThe objective of this thesis is to create two 3D-game characters from start to finish and to understand the working methods that are required to create them. The creation process of characters starts from a concept drawing and ends in a finished character in a game engine. The thesis introduces the concepts of 3D-modeling that are essential for understanding the work process of character modeling. 3D-modeling and character modeling related literature and web articles are used to support the decision making in different work phases. During the character creation process the aim is to understand different programs, tools and working phases that are used to achieve commercial quality. The creation of game characters is also a technical and creative process, which changes rapidly over time and also varies, depending on the maker. The character artist has to know these processes to succeed in his/her work and to be able to function in game industry work communities. 3D-game characters can be created in many ways, and different choices that are made will affect how good the end result is. This thesis will go through one way and present its results, and can also act as a possible guide for the reader on how to make characters.en
dc.language.isofin-
dc.publisherKarelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titlePelihahmojen luominen pelimoottoriinfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1992-
dc.organizationKarelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)-
dc.contributor.organizationKarelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)-
dc.subject.keyword3D-
dc.subject.keywordPelihahmot-
dc.subject.keyword3DS Max-
dc.subject.keywordZBrush-
dc.subject.keyword3D-Coat-
dc.subject.keyword3D-mallinnus-
dc.subject.keyword3D-visualisointi-
dc.subject.degreeprogramfi=Media-ala|sv=Mediebranschen|en=Media|-
dc.subject.disciplineViestinnän koulutusohjelma-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot