Bloggare som marknadsförare : Trovärdigt eller ej?
Forsblom, Sofia (2016)
Forsblom, Sofia
Yrkeshögskolan Arcada
2016
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Finland
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111716379
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111716379
Tiivistelmä
Sosiaalinen media kasvaa päivä päivältä ja on yhä tärkeämmässä roolissa markkinoinnin suhteen. Yritysten on pystyttävä soveltumaan tähän ja keksittävä uusia ratkaisuja miten lähestyä ja tavoittaa asiakkaitaan. Eräs menetelmä markkinoida, mikä on kasvanut yritysten kesken, on blogimarkkinointi, jolloin yritykset tavoittavat bloggaajia ja pyytävät heitä kirjoittamaan jostain tuotteesta tai palvelusta palkkaa vastaan. Tämän työn tarkoituksena onkin selvittää mitä lukijat tästä markkinointitavasta ajattelevat, ja antaa myös yrityksille ja bloggaajille ideanpoikasta miten voisivat kehittää yhteistyönsä niin, että molemmat hyötyvät siitä. Aineistoa työhön olen kerännyt kirjoista ja internetistä löytyneistä artikkeleista, sekä netissä kyselylomakkeen avulla johon eri blogien lukijat ovat saaneet vastata. Työ on jaettu kolmeen osaan. Ensimmäisessä osassa esitetään tarkemmin työn tarkoitus sekä miten se tullaan suorittaa. Toinen osa, eli teoreettinen osa, käsittelee muun muassa aihetta mitä blogit oikeasti ovat sekä etiikka ja säännöt kosken blogimarkkinointia. Kolmannessa osassa, empirissä, esitellään ja keskustellaan kyselylomakkeen tuloksia.