Att skapa en visuell identitet för en franchiserestaurang : Case: Pub Niska
Henriksson, Amanda (2016)
Henriksson, Amanda
Yrkeshögskolan Novia
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111916533
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111916533
Tiivistelmä
Examensarbetet behandlar processen att skapa en visuell identitet för franchiserestaurangen Pub Niska. Den visuella identiteten är företagets ansikte utåt och i marknadsföringssyfte en värdefull tillgång för att locka kunder till företaget. Arbetet behandlar alla nödvändiga delar för att skapa en enhetlig visuell identitet. Slutprodukten utgörs av en grafisk manual med riktlinjer för hur företagets visuella kommunikation ska bedrivas. This thesis describes the process of creating a visual identity for the franchise restaurant Pub Niska. A corporate visual identity is the face of a company and in terms of marketing a very valuable asset in attracting customers to the company. The thesis describes all parts necessary for creating a unitary visual identity. The final product of the work consists of a graphic manual including corporate guidelines for the visual communication.