Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaslähtöisyyden kehittämisprojekti Porvoon sairaalan päivystyspoliklinikalle

Rauha, Miki (2016)

 
Avaa tiedosto
Miki Rauha.pdf (1.605Mt)
Lataukset: 


Rauha, Miki
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112116657
Tiivistelmä
Asiakaslähtöinen hoito on Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin, HUS: n yksi tärkeimmis-tä arvoista. Porvoon sairaalan päivystykseen saapuneet reklamaatiot vuoden 2015 lopussa ja 2016 alussa osoittivat, että asiakkaat eivät olleet tyytyväisiä saamaansa palveluun.

Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Porvoon sairaalan päivystykselle. Kehittämispro-jektin tavoitteena oli kehittää päivystyksen asiakaslähtöistä palvelua. Kehittämisprojekti kulmi-noitui päivystyksen henkilökunnalle pidettävään esitykseen. Kehittämisprojektin tutkimusosuus suoritettiin laadullisena tutkimuksena. Teemahaastatteluiden avulla henkilökunnalta kerättiin erilaisia näkökulmia ja ideoita asiakaslähtöisyyden kehittämiseksi.

Tutkimuksessa nousi esille, että henkilökunta kehittäisi erityisesti omia käytöstapojaan, asiak-kaan yksilöllistä hoitoa, asiakkaan ja omaisten osallistuttamista hoitoon sekä asiakkaiden in-formointia. Ulkoiseen ja sisäiseen viestintään toivottiin myös parannuksia.

Kehittämisprojektin tulokset osoittivat henkilökunnan ymmärtävän asiakaslähtöisen hoitotyön periaatteet, mutta sen toteutus ei ole onnistunut halutulla tavalla. Asiakaslähtöisyyden kehittä-minen vaatii parempaa johtamista, henkilökunnan kouluttamista ja tilojen laajentamista. Henki-lökunnan tulisi myös muuttaa asenteitaan ja haluta aidosti kehittää toimintaa.

Esityksessä oli ilahduttava nähdä henkilökunnan olevan kiinnostunut asiakaslähtöisestä palve-lusta. Pelkkä kiinnostus aihetta kohtaan ei kuitenkaan yksistään riitä toiminnan kehittämiseen. Toimintatapoja muuttamalla uskon päivystyksen toiminnan kehittyvän asiakaslähtöisempään suuntaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste