Lyxvarumärke i samband med Instagram : En studie om unga konsumenters uppfattning
Nguyen, Hoai (2016)
Nguyen, Hoai
Yrkeshögskolan Novia
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112317027
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112317027
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on luksustuotemerkkien osalta suhteellisen uusi
kommunikointikanava, joka eroaa perinteisistä tavoista kommunikoida. Sen
kasvava merkitys on tuonut suuria muutoksia viestintään. Luksusbrändien on
sopeuduttava uusiin alustoihin ja niiden pitää olla näkyvillä siellä missä kuluttajat
ovat.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia Z-sukupolven näkemyksiä
luksustuotemerkkien roolista Instagramissa ja arvostella visuaalisen viestinnän
merkitystä ja miten se tavoittaa kohderyhmää. Teoriaosassa esittelen visuaalisen
viestinnän tärkeyttä sekä luksustuotemerkkejä sosiaalisen median yhteydessä.
Empiirinen osa koostuu kvantitatiivisesta kyselystä, joka on toteutettu
kyselylomakkeella. Kyselyssä tutkin kohderyhmän näkemyksiä Instagramin
merkityksestä luksustuotemerkeille ja miten tätä voi tulevaisuudessa hyödyntää.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että kohderyhmän mielestä Instagram on
erinomainen viestintäkanava luksustuotemerkkien kannalta. Vastaajien mielestä on
tärkeää, että Instagramkuvat ovat innostavia ja kohderyhmille sisällöllisesti ja
visuaalisesti houkuttelevia, mikä vaikuttaa kohderyhmien ostohalukkuuteen ja
myös tuo luottamusta luksustuotemerkkeihin.
kommunikointikanava, joka eroaa perinteisistä tavoista kommunikoida. Sen
kasvava merkitys on tuonut suuria muutoksia viestintään. Luksusbrändien on
sopeuduttava uusiin alustoihin ja niiden pitää olla näkyvillä siellä missä kuluttajat
ovat.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia Z-sukupolven näkemyksiä
luksustuotemerkkien roolista Instagramissa ja arvostella visuaalisen viestinnän
merkitystä ja miten se tavoittaa kohderyhmää. Teoriaosassa esittelen visuaalisen
viestinnän tärkeyttä sekä luksustuotemerkkejä sosiaalisen median yhteydessä.
Empiirinen osa koostuu kvantitatiivisesta kyselystä, joka on toteutettu
kyselylomakkeella. Kyselyssä tutkin kohderyhmän näkemyksiä Instagramin
merkityksestä luksustuotemerkeille ja miten tätä voi tulevaisuudessa hyödyntää.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että kohderyhmän mielestä Instagram on
erinomainen viestintäkanava luksustuotemerkkien kannalta. Vastaajien mielestä on
tärkeää, että Instagramkuvat ovat innostavia ja kohderyhmille sisällöllisesti ja
visuaalisesti houkuttelevia, mikä vaikuttaa kohderyhmien ostohalukkuuteen ja
myös tuo luottamusta luksustuotemerkkeihin.