Framework for an Internationalization Strategy : Case: Company X
Hollsten, Lina (2016)
Hollsten, Lina
Yrkeshögskolan Novia
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112216833
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112216833
Tiivistelmä
In the world today, globalization is growing and borders are shrinking. Companies are taking advantage of that, by internationalizing their businesses to gain new customers, gain a bigger market share and get an advantage point against rivals.
The aim of this bachelor’s thesis is to build a framework for Company X to help them internationalize. Through different analysis I will try to find out if Company X’s industry is favorable for internationalization, is the target country’s market suitable for the company and which would be the best strategy to use to internationalize.
The theoretical part of my bachelor’s thesis will consist of internationalization, small companies and strategic internationalization, strategic planning and closely related subjects. I will conduct my research with the help of different strategic analyzing tools, which will help me to find answers to my research questions.
The result of my study will tell if Company X should internationalize, if the target country is suitable and which entry mode to use when internationalizing. I dagens värld växer globalisering och gränserna krymper. Företag tar nytta av detta och internationaliserar deras verksamhet för att få nya kunder, förvärva en större marknadsandel och för att få en fördel mot konkurrenten.
Syftet med mitt examensarbete är att bygga upp ramarna för Företag X för att hjälpa dem genom internationaliserings process. Genom olika analyser kommer jag att försöka komma ut med ett svar till om Företag X industri är gynnsam för internationalisering, om mål marknaden är gynnsam och om vilken metod skulle passa bäst för Företag X att använda för internationalisering.
Examensarbetets teoridel består av litteratursökning och behandlar ämnen som internationalisering, små företag och strategisk internationalisering, strategisk planering och andra liknande ämnen. Jag kommer att utföra min undersökning med hjälp av olika strategiska verktyg som kommer att hjälpa mig att komma till ett resultat i undersökningen.
Resultatet i min undersökning kommer att visa om Företag X borde internationalisera, om mål marknaden är gynnsam och vilken metod skulle vara bäst för Företag X att använda för internationalisering.
The aim of this bachelor’s thesis is to build a framework for Company X to help them internationalize. Through different analysis I will try to find out if Company X’s industry is favorable for internationalization, is the target country’s market suitable for the company and which would be the best strategy to use to internationalize.
The theoretical part of my bachelor’s thesis will consist of internationalization, small companies and strategic internationalization, strategic planning and closely related subjects. I will conduct my research with the help of different strategic analyzing tools, which will help me to find answers to my research questions.
The result of my study will tell if Company X should internationalize, if the target country is suitable and which entry mode to use when internationalizing.
Syftet med mitt examensarbete är att bygga upp ramarna för Företag X för att hjälpa dem genom internationaliserings process. Genom olika analyser kommer jag att försöka komma ut med ett svar till om Företag X industri är gynnsam för internationalisering, om mål marknaden är gynnsam och om vilken metod skulle passa bäst för Företag X att använda för internationalisering.
Examensarbetets teoridel består av litteratursökning och behandlar ämnen som internationalisering, små företag och strategisk internationalisering, strategisk planering och andra liknande ämnen. Jag kommer att utföra min undersökning med hjälp av olika strategiska verktyg som kommer att hjälpa mig att komma till ett resultat i undersökningen.
Resultatet i min undersökning kommer att visa om Företag X borde internationalisera, om mål marknaden är gynnsam och vilken metod skulle vara bäst för Företag X att använda för internationalisering.