Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Muutosjohtaminen ja fuusion vaikutus palvelun laatuun kahvila Paussissa

Aho, Jenna (2016)

 
Avaa tiedosto
aho_jenna.pdf (662.1Kt)
Lataukset: 


Aho, Jenna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111416157
Tiivistelmä
Toimeksiantajana oli Jyväskylän kaupungin liikelaitos Kylän Kattaus ja sen Jyväskylän keskussairaalassa sijaitseva kahvila Paussi. Työn tavoitteena oli selvittää, onko vuoden 2016 alussa tapahtunut kahvila Paussin fuusioituminen osaksi Kylän Kattausta vaikuttanut kahvilan palvelun laatuun. Lisäksi haluttiin selvittää, oliko fuusion aikana tapahtunut muutoksen johtaminen onnistunut. Teoreettinen viitekehys on koottu kertomaan palvelun laadusta ja muutosjohtamisesta.

Tutkimuksessa käytettiin sekä laadullisia että määrällisiä tutkimusmenetelmiä. Laadullinen tutkimus suoritettiin kahvila Paussin henkilökunnalle teemahaastatteluiden avulla. Teemahaastatteluiden vastaukset litteroitiin myöhempää analysointia varten. Määrällinen tutkimusaineisto kerättiin kahvila Paussin asiakkailta sähköisesti ja kyselylomakkeen avulla Webropol-ohjelmaan. Määrällisen aineiston analysoinnissa käytettiin SPSS-ohjelmaa.

Laadullisen tutkimuksen pohjalta selvisi, että kahvila Paussin muutoksen johtamisessa ja muutosviestinnässä oli ollut haasteita. Määrällinen tutkimus puolestaan kertoi, että muutokset organisaatiossa eivät olleet näkyneet asiakkaille palvelun laadun heikentymisenä. Asiakkaat kokivat tämänhetkisen palvelun laadun hyväksi, mutta löysivät siitä myös kehityskohteita.

Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan sanoa, että kahvila Paussissa muutoksen johtaminen jäi suurten muutosten mukanaan tuomien operatiivisten prosessien varjoon. Muutoksen aikana viestintä ei toiminut, ja sen kehittämiseksi henkilöstö halusi tehokkaampia viestintäkeinoja. Tutkimustulosten pohjalta pohdittiin mahdollisia kehitysideoita henkilökunnan ja esimiehen välisen viestinnän parantamiseksi sekä palvelun laadun ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste