Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lapsiperheet liikunta- ja hyvinvointimatkalla Case Jyväskylä

Matikainen, Minka (2016)

 
Avaa tiedosto
Matikainen_Minka.pdf (584.7Kt)
Lataukset: 


Matikainen, Minka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112216851
Tiivistelmä
Lapsiperheet ovat merkittävässä roolissa Jyväskylän seudun matkailumarkkinoinnin kohderyhmänä uuden strategian ansiosta, ja heihin tullaan panostamaan entistä enemmän. Visit Jyväskylä kohdentaa kotimaan markkinoinnin vapaa-ajan matkailijoihin, erityisesti lapsiperheisiin. Tavoitteena on lisätä kohderyhmätuntemusta lapsiperheistä ja rakentaa heille uusia matkailutuotteita ja – palveluita liikunta- ja hyvinvointiteemojen ympärille. Tutkimusongelmana oli selvittää, mitä haluja ja mieltymyksiä lapsiperheillä on liikunta- ja hyvinvointimatkailua kohtaan Jyväskylässä. Tavoitteena oli kuvata, mitä lapsiperheet haluavat omalta liikunta- ja hyvinvointimatkaltaan, mistä he etsivät tietoa matkaa varten ja mitä motiiveja heillä on matkalle lähtöön perheensä kanssa.

Työ toteutettiin laadullisena tutkimuksena, ja tutkimusmenetelmänä oli teemahaastattelu. Haastateltavia perheenäitejä oli yhteensä 12, joista viittä haastateltiin kasvotusten. Loput seitsemän jouduttiin ajanpuutteen vuoksi toteuttamaan sähköpostin välityksellä. Aineistonkeruu suoritettiin maaliskuussa 2016 Helsingin GoExpo-messuilla.

Tuloksista ilmeni, että lapsiperheiden matkan tarkoitus liittyi useimmiten rentoutumiseen ja irtiottoon arjesta, hauskanpitoon sekä yhdessäoloon. Perheiden kotimaanmatkustus tapahtui yleensä koulujen loma-aikoina sukulaisten luo tai omalle mökille. Perheet etsivät tietoa ja hakivat vinkkejä matkaa varten useimmiten kohteen kaupungin virallisilta matkailusivuilta tai ystäviltä ja tuttavilta. Työn tulokset auttavat Jyväskylän seudun matkailumarkkinointia kohdentamaan markkinointiviestinnän tehokkaammin oikeisiin kanaviin. Tuloksia voidaan hyödyntää toimeksiantajan tuotepakettien kehittämisessä sekä uusien tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa ja myynnissä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste