Markkinointisuunnitelma: Case HilLife
Eskelinen, Miika (2016)
Eskelinen, Miika
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112417259
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112417259
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli laatia Hillin Hyvinvointivalmennus Ky:lle markkinointisuunnitelma. Yrityksellä ei ollut aiemmin säännöllistä ja suunniteltua toimintatapaa markkinoinnissaan. Tavoitteena oli antaa toimeksiantajalle käytännön toimenpiteitä markkinointiin ja antaa yritykselle valmiudet suunnitella ja seurata markkinointiaan.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin suunnitteluprosessia lähtökohta-analyysien ja kilpailukeinojen kautta. Työssä käsiteltiin myös markkinointistrategioita ja tavoitteita sekä seurantaa. Teoriaosuuden tarkoitus oli antaa yritykselle tietoa markkinoinnista ja se perustuu alan ammattikirjallisuuteen sekä internetlähteisiin. Empiriaosuudessa on laadittu markkinointisuunnitelma Hillin Hyvinvointivalmennus Ky:lle ja se tehtiin teoriaosuudessa käsiteltyjen asioiden pohjalta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi yksinkertainen ja helposti toteutettava markkinointi-suunnitelma. Opinnäytetyön lopussa on liitteenä markkinointikello, joka sisältää markkinointitoimenpiteitä vuodelle 2017. Tämän suunnitelman ja toimenpiteiden avulla yritys tehostaa markkinointiaan ja sen seurantaa sekä pystyy jatkossa kehittämään markkinointiaan.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin suunnitteluprosessia lähtökohta-analyysien ja kilpailukeinojen kautta. Työssä käsiteltiin myös markkinointistrategioita ja tavoitteita sekä seurantaa. Teoriaosuuden tarkoitus oli antaa yritykselle tietoa markkinoinnista ja se perustuu alan ammattikirjallisuuteen sekä internetlähteisiin. Empiriaosuudessa on laadittu markkinointisuunnitelma Hillin Hyvinvointivalmennus Ky:lle ja se tehtiin teoriaosuudessa käsiteltyjen asioiden pohjalta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi yksinkertainen ja helposti toteutettava markkinointi-suunnitelma. Opinnäytetyön lopussa on liitteenä markkinointikello, joka sisältää markkinointitoimenpiteitä vuodelle 2017. Tämän suunnitelman ja toimenpiteiden avulla yritys tehostaa markkinointiaan ja sen seurantaa sekä pystyy jatkossa kehittämään markkinointiaan.