Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

CHAMPIONS HOCKEY LEAGUEN -BRÄNDIN ASEMA JA HAASTEET RAUMALAISESSA URHEILUKULTTUURISSA

Impola, Sallamari (2016)

 
Avaa tiedosto
ImpolaSallamari.pdf (1.135Mt)
Lataukset: 


Impola, Sallamari
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112316949
Tiivistelmä
Suoritan tutkimuksen Rauman Lukon työntekijän näkökulmasta. Aiheena oli tutkia Champions Hockey Leaguen -brändin asemaa ja haasteita raumalaisessa urheilukult-tuurissa. Toimeksiantajana oli raumalainen jääkiekkoseura Rauman Lukko Oy. Seura pelaa Suomen korkeinta jääkiekon liigasarjaa sekä Champions Hockey -liigaa (Euroo-pan mestareiden liiga). Champions Hockey -liigassa pelaavat Euroopan parhaiden jääkiekkoseurojen joukkueet Euroopan mestaruudesta. Champions Hockey League on perustettu vuonna 2013 ja se noudattaa Sveitsin lakeja. Syy, miksi tein tämän tutki-muksen, oli CHL-otteluiden vähäiset katsojamäärät ja orastava brändin kiinnostuksen puute, jonka vuoksi tutkimuksen tavoitteena oli tutkia uuden jääkiekkoliigan brändin asemaa ja sen haasteita Raumalla. Rauman Lukko -brändi on hyvä, ja sen asema on vahva Raumalla. Tutkimuksen tarkoituksena oli löytää mahdollisia kehitysideoita CHL-brändin aseman vahvistamiseksi.
Tutkimuksen teoriaosuus koostuu urheilumarkkinoinnista, brändistä ja brändi-analyysistä sekä Rauman urheilukulttuurista. Tutkimusta varten toteutettiin internet-kysely, joka perustettiin Rauman Lukon kotisivulle ja jaettiin Rauman Lukon Face-book -sivulle. Kyselyn lisäksi haastattelin Rauman Lukon toimitusjohtaja Timo Raja-laa, viestintä- ja markkinointipäällikkö Marko Östmania sekä tapahtumapäällikkö Mi-kael Eklöfiä. Haastattelin myös Champions Hockey Leaguen urheilu- ja markkinoin-tikoordinaattori Florian Mayeria.
Tutkimuksen tuloksena brändin historia tulee lisäämään tulevaisuudessa tunnetta ja sitä kautta brändin kiinnostavuutta. Seuran on tärkeä viestiä brändi oikein. Fanimat-kan järjestäminen Eurooppaan viestisi seura-vastuuta kannattajakulttuurissa. Jos Lukko voittaisi kotimaan liigan, CHL:n brändin asema saattaisi nousta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste