Defining and designing the elements for a company’s visual identity
Lindström, Joachim (2016)
Lindström, Joachim
Yrkeshögskolan Arcada
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112918181
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112918181
Tiivistelmä
Jokaisella yrityksellä tulisi olla asetettu visuaaliset linjaukset siihen, miten värejä, typografiaa ja eri elementtejä tulisi käyttää yrityksen ulkoisessa ja sisäisessä viestinnässä. Monet suuryritykset ovat asettaneet omat linjauksensa ja nämä ohjeet ja säännöt kertovat tarkkaan miten kutakin elementtiä saa ja tulee käyttää. Tämä opinnäytetyö tutkii mitkä nämä elementit ovat.
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda puhutteleva visuaalinen ilme startup-yritykselle ja käyttää tätä pohjana luodessa työkalu, joka tarkentaa yrityksen SinneWorks Ab:n visuaalisia linjauksia.
Toissijaisena tarkoituksena on kirjoittaa helposti luettava ja ymmärrettävä opinnäytetyö, jota muut ammattilaiset voivat käyttää työssään, suunnitellessaan yritysten visuaalisia ilmeitä.
Opinnäytetyö vastaa kysymykseen: Mitä tulisi ottaa huomioon, kun luodaan yritykselle visuaalinen ilme.
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda puhutteleva visuaalinen ilme startup-yritykselle ja käyttää tätä pohjana luodessa työkalu, joka tarkentaa yrityksen SinneWorks Ab:n visuaalisia linjauksia.
Toissijaisena tarkoituksena on kirjoittaa helposti luettava ja ymmärrettävä opinnäytetyö, jota muut ammattilaiset voivat käyttää työssään, suunnitellessaan yritysten visuaalisia ilmeitä.
Opinnäytetyö vastaa kysymykseen: Mitä tulisi ottaa huomioon, kun luodaan yritykselle visuaalinen ilme.