Facebook-markkinointisuunnitelma ja mobiilikanta-asiakasohjelma ravintolayritykselle
Keränen, Joonas; Öhman, Ville (2016)
Keränen, Joonas
Öhman, Ville
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016113018476
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016113018476
Tiivistelmä
Tämä työ on tehty toimeksiantona Alberga Oy:lle. Yritykseen kuuluvat ravintola Base, Teatteri-ravintola Alberga ja Harakanpesä. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Alberga Oy:lle, mobiili-kanta-asiakas sovellus ja sille markkinointisuunnitelma Facebookiin.
Tietoperustan aiheita ovat markkinointisuunnitelma Facebookissa, mobiilikanta-asiakasohjelma ja Intellipocket. Tietoperustan markkinointisuunnitelma Facebookin kohdassa käydään läpi markkinointisuunnitelmaa, ja miten sitä voidaan hyödyntää Facebook markkinoinnissa. Mobiili-kanta-asiakasohjelman kohdalla käsitellään kanta-asiakasohjelmaa ja mobiilia erillisenä asioi-na, jonka jälkeen niitä peilataan yhteen. Intellipocketin kohdassa käsitellään Intellipocket yritys-tä ja sen tekemää mobiilisovellus työkalua.
Facebook-markkinoinnilla tarkoitetaan Facebookissa tapahtuvaa mainontaa. Tässä työssä Fa-cebook markkinointia hyödynnetään kolmeen asiaan: Näkyyden ja tykkäyksien saamiseen ra-vintola Basen Facebook-sivustolle ja markkinoitua kanta-asiakasohjelmaa ravintola Basen asi-akkaille. Facebook-markkinoinnissa käytetään sponsoroituja mainoksia.
Kanta-asiakasohjelman kohdalla kerrotaan kanta-asiakasohjelmista ja niiden hyödyistä. Sen jälkeen niitä peilataan mobiilikanta-asiakasohjelmaan ja kerrotaan sen hyödyistä, käytöstä ja rakentamisesta.
Intellipocket on yritys joka toimittaa mobiilikanta-asiakasohjelmia ravintola, hotelli – ja kau-panalan yrityksille. Kyseisen yrityksen sovellus työkalua käytetään mobiilikanta-asiakassovelluksen tekemiseen.
Työ on produktityyppinen. Työntulokseksi saatiin mobiilikanta-asiakassovellus Alberga Oy:lle. Facebook-mainonnasta tehtiin suunnitelma minkä avulla kanta-asiakassovelluksesta voitaisiin mainostaa tehokkaammin.
Opinnäytetyö on toteutettu helmi – toukokuun aikana. Työn tulokset arvioidaan vasta kesän jälkeen kun mobiilikanta-asiakassovellus on ollut käytössä kaksi ja puoli kuukautta. Näin pysty-tään arvioimaan sovelluksen tuoma hyöty yritykselle.
Tietoperustan aiheita ovat markkinointisuunnitelma Facebookissa, mobiilikanta-asiakasohjelma ja Intellipocket. Tietoperustan markkinointisuunnitelma Facebookin kohdassa käydään läpi markkinointisuunnitelmaa, ja miten sitä voidaan hyödyntää Facebook markkinoinnissa. Mobiili-kanta-asiakasohjelman kohdalla käsitellään kanta-asiakasohjelmaa ja mobiilia erillisenä asioi-na, jonka jälkeen niitä peilataan yhteen. Intellipocketin kohdassa käsitellään Intellipocket yritys-tä ja sen tekemää mobiilisovellus työkalua.
Facebook-markkinoinnilla tarkoitetaan Facebookissa tapahtuvaa mainontaa. Tässä työssä Fa-cebook markkinointia hyödynnetään kolmeen asiaan: Näkyyden ja tykkäyksien saamiseen ra-vintola Basen Facebook-sivustolle ja markkinoitua kanta-asiakasohjelmaa ravintola Basen asi-akkaille. Facebook-markkinoinnissa käytetään sponsoroituja mainoksia.
Kanta-asiakasohjelman kohdalla kerrotaan kanta-asiakasohjelmista ja niiden hyödyistä. Sen jälkeen niitä peilataan mobiilikanta-asiakasohjelmaan ja kerrotaan sen hyödyistä, käytöstä ja rakentamisesta.
Intellipocket on yritys joka toimittaa mobiilikanta-asiakasohjelmia ravintola, hotelli – ja kau-panalan yrityksille. Kyseisen yrityksen sovellus työkalua käytetään mobiilikanta-asiakassovelluksen tekemiseen.
Työ on produktityyppinen. Työntulokseksi saatiin mobiilikanta-asiakassovellus Alberga Oy:lle. Facebook-mainonnasta tehtiin suunnitelma minkä avulla kanta-asiakassovelluksesta voitaisiin mainostaa tehokkaammin.
Opinnäytetyö on toteutettu helmi – toukokuun aikana. Työn tulokset arvioidaan vasta kesän jälkeen kun mobiilikanta-asiakassovellus on ollut käytössä kaksi ja puoli kuukautta. Näin pysty-tään arvioimaan sovelluksen tuoma hyöty yritykselle.