Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pop up –yrityksen perustaminen – case Nokkosherkut

Liljegren, Kia (2016)

 
Avaa tiedosto
Kia_Liljegren.pdf (1.284Mt)
Lataukset: 


Liljegren, Kia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120118581
Tiivistelmä
Villiruoka, kasvisruoka, lähiruoka – tämän hetken kuumimmat ruokatrendit loivat markkina-raon Nokkosherkut pop up -yritykselle. Tässä opinnäytetyössä esitellään Nokkosherkut pop up -yrityksen liikeidea, eli nokkosista kotona valmistettujen tuotteiden jälleenmyynti tapah-tumissa sekä tilauksina sosiaalisen median eri kanavien kautta. Liiketoiminta sijoittuu pää-asiassa Helsingin alueelle. Toiminnassa halutaan korostaa tämän hetken ruokatrendejä ku-ten villiruokaa, puhdasta ruokaa sekä tuotteiden kotikutoisuutta – sitä että tuote tulee suo-raan tuottajalta ruokapöytään. Nokkosherkkujen perustamiseen innoitti myös tänä vuonna voimaan tullut muutos pop up -yrityksen perustamisesta. Viime vuonna verottajan toimesta linjattiin, että verolait sallivat pienimuotoisen liiketoiminnan ilman arvolisäverollisuutta. Jos vuotuinen liikevaihto on alle 8500 euroa, ei tarvitse ilmoittautua arvolisäverolliseksi. Pop up -yrityksen voi siis perustaa kuka tahansa, milloin tahansa.

Opinnäytetyön tietoperustan aiheita ovat pop up -yritys ja sen perustamisprosessi, toimin-nan organisointi ja ruokatrendit. Tietoperustan pop up -yritys osiossa käydään läpi pop up -yrityksen merkitystä ja sen syntymisen eri vaihteita. Ruokatrendi osiossa käsitellään tämän hetken ruokatrendejä ja niiden kehittymistä Suomessa. Produktiosassa käsitellään Nokkos-herkkujen muodostumista ideasta toimivaksi yritykseksi sekä asiakkaiden kehittämisehdo-tuksia kyselyn muodossa. Produktiosiossa avataan myös asiakastyytyväisyyskyselyä ja sen tuloksia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste