Messumarkkinointi onnistuneesti - Estelina Oy
Karikytö, Anni (2016)
Karikytö, Anni
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120118686
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120118686
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä käsitellään messumarkkinointia digitaalisen markkinointiviestinnän näkökulmasta. Keskiössä ovat vuoden 2016 I Love Me -messut ja toimeksiantoyrityksen osallistuminen messuille. Opinnäytetyön toimeksiantaja on kosmetiikan maahantuontiyritys, joka toimii pääasiassa B-2-B -periaatteella.
Tässä työssä suunnitellaan ja esitetään vaiheittain yrityksen messumarkkinointi, joka suunnataan ensi kertaa kuluttajille, B-2-C -näkökulmasta. Opinnäytetyön päätavoite on onnistunut messumarkkinointiviestintä toimeksiantoyritykselle. Tämän lisäksi tavoitteina voidaan pitää tuotesarjan tunnettuuden ja näkyvyyden kasvua loppukäyttäjien keskuudessa sekä yrityskuvan kehittymistä. Työssä pyritään myös messuja hyödyntämällä kasvattamaan yrityksen kuluttajista koostuvaa yhteystietokantaa.
Tämä opinnäytetyö koostuu teoriasta ja empiirisestä osasta. Teoriaosuudessa käsitellään messuja mediana, messuihin liittyvää markkinointiviestintää ja esimerkiksi messuilla toimimista. Käsiteltävässä markkinointiviestinnässä on keskitytty yritykselle relevantteihin aiheisiin, kuten blogiyhteistöihin ja digimarkkinointiin.
Empiirisessä osuudessa hyödynnetään teoriaa käytäntöön ja esitellään toimeksiantoyrityksen osallistuminen I Love Me -messuille. Lopuksi arvioidaan itse opinnäytetyön ja messuprojektin onnistumista tavoitteiden ja markkinoinnin kannalta.
Opinnäytetyö on tehty syys-marraskuun aikana vuonna 2016 tiiviissä yhteystyössä toimeksiantoyrityksen kanssa.
Tässä työssä suunnitellaan ja esitetään vaiheittain yrityksen messumarkkinointi, joka suunnataan ensi kertaa kuluttajille, B-2-C -näkökulmasta. Opinnäytetyön päätavoite on onnistunut messumarkkinointiviestintä toimeksiantoyritykselle. Tämän lisäksi tavoitteina voidaan pitää tuotesarjan tunnettuuden ja näkyvyyden kasvua loppukäyttäjien keskuudessa sekä yrityskuvan kehittymistä. Työssä pyritään myös messuja hyödyntämällä kasvattamaan yrityksen kuluttajista koostuvaa yhteystietokantaa.
Tämä opinnäytetyö koostuu teoriasta ja empiirisestä osasta. Teoriaosuudessa käsitellään messuja mediana, messuihin liittyvää markkinointiviestintää ja esimerkiksi messuilla toimimista. Käsiteltävässä markkinointiviestinnässä on keskitytty yritykselle relevantteihin aiheisiin, kuten blogiyhteistöihin ja digimarkkinointiin.
Empiirisessä osuudessa hyödynnetään teoriaa käytäntöön ja esitellään toimeksiantoyrityksen osallistuminen I Love Me -messuille. Lopuksi arvioidaan itse opinnäytetyön ja messuprojektin onnistumista tavoitteiden ja markkinoinnin kannalta.
Opinnäytetyö on tehty syys-marraskuun aikana vuonna 2016 tiiviissä yhteystyössä toimeksiantoyrityksen kanssa.
