Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuustutkimukset ja jälkimarkkinoinnin kehittäminen : Case: Seinäjoen Kotijoukkue Oy

Lätäkönmäki, Emma (2016)

 
Avaa tiedosto
Latakonmaki_Emma.pdf (1.432Mt)
Lataukset: 


Lätäkönmäki, Emma
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120218721
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää kohdeyrityksenä olevan Seinäjoen Kotijoukkue Oy:n jälkimarkkinointia. Työn ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä pitkäaikaiseen asiakkuuteen kirjallisuuden avulla. Toisena tavoitteena oli toteuttaa kohdeyrityksen asiakkaille asiakkuuskyselyt, joiden avulla pyrittiin selvittämään asiakkaiden mielipiteitä sekä tyytyväisyyttä yrityksen palveluun. Kolmantena tavoitteena oli laatia yritykselle toimenpide-ehdotuksia jälkimarkkinoinnin kehittämistä varten.

Asiakassuhteet ovat aikaisemmin olleet monella alalla hyvin pitkäaikaisia, jopa sukupolvelta toiselle kestäviä. Muutos on kuitenkin tapahtunut, ja nykyään yritysten tulee kiinnittää entistä enemmän huomiota nykyisten asiakkaiden pitämiseen juuri omassa yrityksessä. Yrityksillä on erilaisia työkaluja asiakkaiden pitämiseen, ja yksi tällainen on esimerkiksi asiakkuudenhallinta, jota toteutetaan yhä useammassa yrityksessä. Erilaiset kanta-asiakasjärjestelmät ovat niin ikään yleistyneet valtavasti Suomessa, ja varmasti jokaiselta kuluttajalta löytyy lompakostaan jonkin yrityksen kanta-asiakaskortti.

Asiakkuuskyselyt toteutettiin asuntokaupan osapuolille eli myyjille ja ostajille. Kyselyt toteutettiin sähköisten kyselylomakkeiden avulla hyödyntäen kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Kohdeyrityksen asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä ja suurin osa asiakkaista aikoo käyttää Kotijoukkueen palveluita jatkossakin. Yli puolet asiakkaista on valmiita suosittelemaan yritystä myös tuttavilleen. Asiakkaat ovat tyytyväisiä välittäjien aktiivisuuteen ja palvelun nopeuteen. Kehitettävää on vielä esimerkiksi myytävän kohteen tietojen ajantasaisuudessa ja yrityksen internetsivujen rakenteessa.

Kehittämistyössä hyödynnettiin puolestaan kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Jälkimarkkinoinnin kehittämiseksi yrityksen henkilökunnalla järjestettiin ideariihi. Ideariihen tarkoituksena oli pohtia yhdessä ideoita jälkimarkkinoinnin kehittämiseksi ja osallistuttaa henkilökuntaa panostamaan jälkimarkkinointiin nykyistä enemmän.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste