Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The Finnish Consumer’s Buying Behaviour in Relation to Corporate Social Responsibility : Finnish Textile and Fashion ry

Carlson, Matilda (2016)

 
Avaa tiedosto
Carlson_Matilda.pdf (2.058Mt)
Lataukset: 


Carlson, Matilda
Yrkeshögskolan Arcada
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120118603
Tiivistelmä
I detta arbete undersöker författaren hur den finländska konsumenten blir påverkad av socialt ansvar. Målet är att undersöka hur socialt ansvar hos företag påverkar konsumentens köpbeslut. Konsumenten är påverkad av många olika faktorer. En av de viktigaste delarna av marknadsföring är att förstå kundens behov och det är viktigt att inse att kundens behov bör uppfyllas men aldrig helt och hållet eftersom affärslivet inte är altruistiskt. Denna undersökning är baserad på hur socialt ansvar påverkar konsumentbeteendet. Socialt ansvar är ansvaret varje organisation har för påverkan av dess beslut och aktiviteter på samhället och miljön. Eftersom miljö- och globala frågor är allt mer vid ytan är det även relevant för företagen att inkludera socialt ansvar i deras affärsplaner. Detta arbete använder en kvantitativ undersökningsmetod kombinerat med litterära studier. För att insamla data används en webbenkät vars svar sedan analyseras med hjälp av SPSS. Resultaten visar att socialt ansvar inte är ett viktigt kriterium då den finländska konsumenten inhandlar kläder. Det visar sig även att konsumenten i sitt köpbeslut starkt blir påverkad av en brist på information om socialt ansvar.
 
This thesis is a research about consumer behaviour in relation to corporate social responsibility. The goal is to research how social responsibility in companies, affect the Finnish consumers’ buying decision. Consumer behaviour is a broad subject. The consumer is affected by a lot of different factors. The understanding of the customers’ needs and wants is one of the most important parts of marketing. It is important to understand that the customer’s needs should be satisfied but never completely since business is not altruistic. This research is based on how social responsibility affects the consumer behaviour. Social responsibility is the responsibility each organization has for the impacts of its decisions and activities on the society and environment. Social responsibility is becoming more important for the companies to include in their business plans since the global and environmental issues are becoming more apparent. The thesis is using a quantitative research method combined with literature studies. Data is being collected via a web survey and is then analysed with the help of SPSS. The results show that social responsibility is not a very important criterion when the Finnish consumer is buying clothes. The results also show that the consumer is strongly affected by a lack of information about social responsibility.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste