Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pop up -tapahtuma markkinointi-investointina

Kouri, Eeva (2016)

 
Avaa tiedosto
Kouri_Eeva.pdf (432.1Kt)
Lataukset: 


Kouri, Eeva
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120619268
Tiivistelmä
Työ tehtiin toimeksiantona YO ZEN nimiselle yritykselle. YO ZEN on oululainen design-studio, joka suunnittelee ja valmistaa erilaisia designtuotteita, esimerkiksi koruja ja vaatteita.

Työn tarkoituksena oli luoda nykyaikainen pop up -markkinointitapahtuma, joka vahvistaisi ihmisten tietoisuutta yrityksestä ja tuotteista sekä kasvattaisi yrityksen liikevaihtoa. Tavoit-teena oli luoda yritykselle kustannuslaskelmat eri vaihtoehdoista, joiden perusteella yritys voisi tehdä valintansa tapahtumien välillä.

Työn tietoperustassa tutustutaan markkinoinnin kannattavuuden mittaamiseen ja seuran-taan. Tarkoitus on perehtyä markkinointiin investointina, ja siihen, miten markkinointi vaikut-taa kokonaisuutena yrityksen tulokseen ja koko yrityksen imagoon.

Toisena asiana tietoperustassa käsitellään tapahtumiin liittyvää yleistä näkemystä markki-noinnista. Tavoitteena on löytää uusia tapoja ajatella sekä toteuttaa yrityksen markkinointia tapahtumamuotoisena. Tarkoituksena on myös käsitellä työhön keskeisesti liittyvä markki-noinnin termistö.

Ensimmäinen vaihtoehto pop up -tapahtumaksi oli perustaa pop up -kauppa. Luvussa käsi-tellään kaupan avaukseen liittyvät asiat sekä kustannukset. Niistä tehdyn laskelman mu-kaan saadaan selville, kannattaako kyseistä kauppaa perustaa.

Toiseksi pop up -tapahtumaksi valittiin ravintolan perustaminen ravintolapäivänä. Ravintola suunnitellaan ja sen kustannukset lasketaan, jotta tapahtumasta voidaan tehdä kustannus-laskelma, jonka perusteella yritys voi tehdä johtopäätöksiä.

Molemmat pop up -tapahtumat olivat laskelmien mukaan kannattavia ideoita toteuttaa. Yri-tyksen mielestä kaupan perustaminen oli kuitenkin houkuttelevampi vaihtoehto ja yrityksen tarkoituksena on tulevaisuudessa toteuttaa kyseinen pop up -hanke. Työn tekeminen oli mielenkiintoista ja siitä saatavat tulokset ovat yritykselle hyödyllisiä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste