Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Facebook-viestintäsuunnitelma Ravintola Lyonille

Keinänen, Leena (2016)

 
Avaa tiedosto
Facebook-viestintasuunnitelma Ravintola Lyonille.pdf (1.003Mt)
Lataukset: 


Keinänen, Leena
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120619292
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä liikkeellepaneva tekijä oli tehdä Ravintola Lyonille helppo työkalu, jolla voidaan aktivoitua sosiaalisessa mediassa ja Facebookissa. Työ on hyvin tarkkaan rajattu koskemaan nimenomaan Facebookia. Yrityksen kiinnostuksesta tehdä ruoka-aiheisia videoita jatkossa, on työssä käsitelty lyhyesti Youtube-videopalvelua. Työssä käsitellään markkinointiviestintää ja erityisesti digitaalista markkinointiviestintää, sekä sosiaalista mediaa.

Opinnäytetyön tavoite on tuottaa helppo työkalu ravintolan henkilökunnan käyttöön, jotta Facebook-julkaisuisista ja -päivityksistä saataisiin säännöllisiä ja yhdenmukaisia. Opinnäytetyön produkti on vuosikello, joka on tehty Power Point -ohjelman avulla. Vuosikello on samalla tapahtumakalenteri, joka muistuttaa lähialueen tapahtumista, valituissa tapahtumapaikossa. Vuosikello on rakennettu vuodelle 2017, mutta se on tehty niin että sen voi helposti täyttää seuraaville vuosille. Työssä on erittäin tärkeää, että vuosikello on tehty helpoksi työkaluksi, eikä vaadi suurta teknistä osaamista tai suuria resursseja käytettäväksi. Vuosikellosta tapahtumat viedään ravintolan käyttämään sähköpostijärjestelmään, jolloin päivityksistä saadaan helposti muistutukset kaikille jotka päivittävät Facebookia. Vuosikello ja muistutukset toimivat hyvin myös henkilöstösuunnittelun tukena.

Tässä työssä on tarkasteltu kilpailijoiden käyttäytymistä sosiaalisessa mediassa ja vertailtu mitä kanavia he hyödyntävät. Kilpailijat ovat valittu White Guide Nordicin sijoitusten mukaan.

Vuosikelloon valitut tapahtumapaikat ovat Finlandia-talo, Musiikkitalo, Messukeskus, Hartwall Arena ja Helsingin jäähalli. Tapahtumapaikat on valittu sijaintinsa vuoksi, mutta myös ravintolan kokemuksen perusteella. Ravintola sijaitsee Suomen Kansallisopperaa vastapäätä, mutta oopperan esitykset on tarkoituksella jätetty pois, sillä ne ovat vakiintuneita tapahtumia.

Tämä työ on aloitettu lopputalvesta 2015, mutta pääsääntöisesti kirjoitettu syksyllä 2016. Kaikki tapahtumat eivät ole ensi vuodelle vielä selvillä, mutta helpon päivitettävyytensä vuoksi vuosikelloa voidaan päivittää sitä mukaa kun tapahtumat ovat tiedossa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste