Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median vaikutukset aluemarkkinoinnissa

Tiihonen, Iina; Heikkilä, Camilla (2016)

 
Avaa tiedosto
VALMIS OPARI.pdf (1.069Mt)
Lataukset: 


Tiihonen, Iina
Heikkilä, Camilla
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120719454
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää alueellisen sosiaalisen median markkinoinnin hyötyjä ja vaikutuksia tietyllä alueella toimiville pienyrittäjille. Tutkimuksen avulla haluttiin myös saada selville, miten alueellinen sosiaalisen median markkinointi on vaikuttanut kuluttajien ostopäätöksiin ja käyntimäärään kyseisellä alueella.

Esimerkkitapauksena ja tutkimuskohteena opinnäytetyössä toimi Jyväskylän satama ja kyseisen alueen yhteiset sosiaalisen median markkinointikanavat. Työn keskeisiä teemoja olivat markkinointi sosiaalisessa mediassa, alueellinen markkinointi ja pienyrittäjyys. Opinnäytteessä käytettiin määrällistä eli kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja aineistonkeruumenetelmänä toimi verkkokyselytutkimus.

Tutkimuksen tulosten perusteella havaittiin, että Jyväskylän sataman yhteisellä sosiaalisen median markkinoinnilla oli ollut vaikutusta kuluttajien tietoisuuteen sataman palveluista, ostokäyttäymiseen sataman yrityksissä ja käyntimäärään sataman alueella. Tutkimuksen tuloksia on avattu syvemmin opinnäytetyön tulosten analysoinnissa ja johtopäätöksissä.

Tutkimustulosten perusteella Jyväskylän sataman sosiaalisen median kanavien sisältöä voidaan tulevaisuudessa kehittää siten, että se vastaa paremmin seuraajien kiinnostuksen kohteita. Jatkotoimenpiteenä tutkimuksen tulokset esitellään Jyväskylän sataman pienyrittäjille ja sataman sosiaalisen median kanavia ylläpitävälle taholle ja luodaan suunnitelma markkinoinnin kehittämiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste