Verkkosivuston kehittäminen sivustolle kauneushoitola Shania
Kujander, Jasmin (2016)
Kujander, Jasmin
Yrkeshögskolan Novia
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120819652
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120819652
Tiivistelmä
Kirjoitin opinnäytetyöni verkkosivuston luomisesta yritykselle kauneushoitola Shania. Nykyään ihmiset etsivät yhä enemmän tietoa ja palveluita Internetistä, jolloin myös yritysten on seurattava aikaansa. Shania tarvitsi uudet verkkosivut, koska vanhat sivut olivat hieman liian vanhanaikaiset, ja uudet verkkosivustot olivat myös tervetulleet vanhan sivuston ongelmien vuoksi.
Asiakkaani vaatimukset uudelle sivustolle oli, että sen tulee olla helpompi päivittää kuin mitä vanha sivusto oli. Sivuston tulee myös olla eloisa ja inspiroiva, asiakasystävällinen ja sen tulee toimia eri mobiililaitteilla, kuten tableteilla ja matkapuhelimilla.
Perimmäinen tarkoitukseni verkkosivuston kehittämisessä kuitenkin oli antaa Shanialle sivusto, joka markkinoi yritystä paremmin ja vahvemmin, sekä houkuttelee lisää asiakkaita. Tarkoituksena oli myös tehdä Shaniasta tunnetumpi Turun seudulla.
Tässä opinnäytetyössä kerron, mistä lähtökohdista lähdettiin liikkeelle, mitä matkan varrella tuli pohtia ja millainen lopullisesta versiosta tuli. Kerron myös mitä kysymyksiä tulee miettiä etukäteen ennen sivuston tekoa, kuin myös mitä kysymyksiä sivustoa kehittäessä kohtaa. Valinnoilla voi myös olla seurauksia, mitä ei aina tule ajatelleeksi. Käyn siis läpi hieman vanhan sivuston ongelmia, sisällönhallintajärjestelmän valinnasta, sisällön luomisesta ja mobiiliystävällisyydestä. Lopuksi näytän, millainen lopullisesta verkkosivusta tuli.
Asiakkaani vaatimukset uudelle sivustolle oli, että sen tulee olla helpompi päivittää kuin mitä vanha sivusto oli. Sivuston tulee myös olla eloisa ja inspiroiva, asiakasystävällinen ja sen tulee toimia eri mobiililaitteilla, kuten tableteilla ja matkapuhelimilla.
Perimmäinen tarkoitukseni verkkosivuston kehittämisessä kuitenkin oli antaa Shanialle sivusto, joka markkinoi yritystä paremmin ja vahvemmin, sekä houkuttelee lisää asiakkaita. Tarkoituksena oli myös tehdä Shaniasta tunnetumpi Turun seudulla.
Tässä opinnäytetyössä kerron, mistä lähtökohdista lähdettiin liikkeelle, mitä matkan varrella tuli pohtia ja millainen lopullisesta versiosta tuli. Kerron myös mitä kysymyksiä tulee miettiä etukäteen ennen sivuston tekoa, kuin myös mitä kysymyksiä sivustoa kehittäessä kohtaa. Valinnoilla voi myös olla seurauksia, mitä ei aina tule ajatelleeksi. Käyn siis läpi hieman vanhan sivuston ongelmia, sisällönhallintajärjestelmän valinnasta, sisällön luomisesta ja mobiiliystävällisyydestä. Lopuksi näytän, millainen lopullisesta verkkosivusta tuli.