Ulosoton sähköisten palveluiden kehittäminen : kyselytutkimus ulosoton suurimmille hakijoille
Mäkinen, Sini; Sivula, Emilia (2016)
Mäkinen, Sini
Sivula, Emilia
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121219934
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121219934
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on saatu toimeksiantona Valtakunnanvoudinvirastolta. Työn tavoitteena oli kartoittaa ulosoton suurimpien hakijoiden mielikuvia ulosoton asiakaspalvelun ja sähköisen asi-oinnin toimivuudesta. Työ perustuu meneillään olevaan ulosoton rakenneuudistukseen.
Opinnäytetyö rakentuu vahvasti hakijoille lähetettyyn kyselylomakkeeseen ja niistä saatuihin vas-tauksiin. Kysely lähetettiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa valituille vastaajille.
Opinnäytetyön alussa käsitellään ulosoton organisaatiota sekä sen keskeisimpiä piirteitä ja la-keja. Työ käsittelee myös sähköistä asiointia eli digitalisaatiota ja siihen liittyviä tietosuoja-asioita. Työn tutkimusaineistona käytettiin alaan liittyvää kirjallisuutta, verkkolähteitä, lakeja sekä Valta-kunnanvoudinvirastolta saatuja materiaaleja.
Kyselyyn saatujen vastausten perusteella voidaan todeta hakijoiden olevan tyytyväisiä nykyisiin palveluihin, mutta vastauksista nousi myös esille hyviä kehityskohteita.
Opinnäytetyö rakentuu vahvasti hakijoille lähetettyyn kyselylomakkeeseen ja niistä saatuihin vas-tauksiin. Kysely lähetettiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa valituille vastaajille.
Opinnäytetyön alussa käsitellään ulosoton organisaatiota sekä sen keskeisimpiä piirteitä ja la-keja. Työ käsittelee myös sähköistä asiointia eli digitalisaatiota ja siihen liittyviä tietosuoja-asioita. Työn tutkimusaineistona käytettiin alaan liittyvää kirjallisuutta, verkkolähteitä, lakeja sekä Valta-kunnanvoudinvirastolta saatuja materiaaleja.
Kyselyyn saatujen vastausten perusteella voidaan todeta hakijoiden olevan tyytyväisiä nykyisiin palveluihin, mutta vastauksista nousi myös esille hyviä kehityskohteita.