Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintä sosiaalisissa medioissa : case Voiveljet Oy

Koski, Henna (2016)

 
Avaa tiedosto
Henna_Koski.pdf (6.772Mt)
Lataukset: 


Koski, Henna
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112918148
Tiivistelmä
Sosiaalisista medioista on tullut useimmille meistä osa arkipäivää. Myös yritysten läsnäolo eri sosiaalisen median alustoissa on nykyään lähes välttämätöntä menestymisen kannalta. Hyvällä sosiaalisen median viestinnällä ja uudenlaisella tehokkaammalla asiakaspalvelulla voivat yritykset tehdä viestinnästään kilpailuvaltin. Jatkuvasti muuttuva ja kehittyvä sosiaalinen mediavaatii henkilöstöltä motivaatiota ja jatkuvaa tietojen päivittämistä, jotta yrityksen viestintä olisi tehokasta ja toimivaa.


Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia turkulaiselle ravintola-alan yritykselle suunnitelma sosiaalisen median markkinointiviestintään. Opinnäytetyössä tarkastellaan eri sosiaalisen median kanavia ja niiden mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä. Työssä selvitetään myös miten yritykset parhaiten hyötyvät eri medioista ja miten saataisiin asiakaspalvelu laajennettua sosiaalisen median kanavoihin. Toimeksiantajalla on viisi eri ravintolaa, joten tarkoitus oli luoda pohja, joka on muokattavissa sopivaksi jokaisen ravintolan tarpeisiin. Tähän asti yrityksen ravintoloiden sosiaalisen median viestintä on ollut vailla suunnitelmaa ja tavoitteita. Ajan ja tiedon puutteen vuoksi sosiaalisten medioiden viestintä on jäänyt ravintoloilla hyvin vähäiseksi. Syitä, miksi yritys haluaa parantaa sosiaalisen median viestintää ovat näkyvyyden lisääminen, uudenlaisen asiakaspalvelun tarjoaminen ja imagon kehittäminen. Erottuvalla sosiaalisen median viestinnällä ravintolat tavoittavat paremmin jo olemassa olevat asiakkaat sekä saavat mahdollisesti uusia asiakkaita.


Suunnitelman edellytyksenä oli kartoittaa resurssit ja tavoitteet viestinnälle sosiaalisissa medioissa. Tietoperustan pohjalta rakentuivat toimintaperiaatteet sekä itse suunnitelma viestinnälle Facebook:ssa ja Instagram:ssa. Ravintola-alan mainonnassa on otettava huomioon alkoholilainsäädäntö, joka rajoittaa alkoholijuomien mainontaa. Lainsäädännön tärkeimmät kohdat otettiin tarkasteluun toimintaperiaatteita laadittaessa. Suunnitelmaa testattiin yhden viikon ajan ravintola Paninin Facebook- ja Instagram-sivuilla. Testiviikon tulokset olivat positiiviset ja osoittivat, että suunnitelman avulla on mahdollista päästä myös pitkän aikavälin tavoitteisiin. Yksi viikko on lyhyt aika testaamiseen, siksi suunnitelma vaatii tulevaisuudessakin
jatkuvaa analysointia ja kehittämistä
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste