Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hankkeen brändääminen yritykseksi

Vanhanen, Pekka (2016)

 
Avaa tiedosto
Pekka_Vanhanen.pdf (2.720Mt)
Lataukset: 


Vanhanen, Pekka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121520566
Tiivistelmä
Nykyään uuden yrityksen perustaminen on haastavaa ja aikaa vievää työtä. Olemalla brändikeskeinen heti toiminnan alussa, voi auttaa kilpailuedun saamisessa ja erottautumisessa markkinoilla. Halutun mielikuvan rakentaminen on pitkä prosessi, ja sen kehittäminen vie aikaa. Kuitenkin keskittymällä prosessin alussa markkinointiviestinnän pääelementtien määrittämiseen ja kehittämiseen voi tehdä asioista helpompaa tulevaisuudessa.

Opinnäytetyön toimeksiantaja oli saarijärveläinen hanke, jolla oli tavoitteena perustaa yritys kansainväliselle polttopuukaupalle. Työn tavoite oli tutkia millainen liikenimi, ja siihen liittyvä visuaalinen ilme logon, nettisivuston, esitteen ja graafisen ohjeiston muodossa tukisi uuden yrityksen toiminnan kehittämistä. Tutkimuksen tutkimusote oli kvalitatiivinen, se perustui tutkijan havaintoihin.

Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin brändin rakentumista, yrityksen nimen kehittämistä, visuaalisen ilmeen osa-alueiden luomista, sekä uuden yrityksen markkinointikanavien valinnan perusteita.

Tutkimuksen tuloksena kehitettiin yritykselle toimialaa kuvaava kansainväliseen liiketoimintaan soveltuva nimi, sekä yrityksen ydinarvoja viestivä logo. Näiden perusteella syntyi yritykselle myös ehdotus esitteestä sekä verkkosivustosta, ja luotiin suuntaviivat yrityksen visuaaliseen viestintään graafisella ohjeistuksella. Tulevaisuudessa toiminnan kasvaessa, ja markkinointikanavien lisääntyessä lisääntyy myös tarve graafisen ohjeistuksen päivittämiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste