Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan kansainvälistäminen Facebook-mainonnalla : Case HighRoller

Heikkinen, Tiia (2016)

Avaa tiedosto
Heikkinen_Tiia.pdf (1.772Mt)
Lataukset: 


Heikkinen, Tiia
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121220057
Tiivistelmä
Verkkokauppa toimii HighRoller Suomi Oy:n HighRoller-lihashuoltolaiteen pääasiallisena myyntikanavana ja Facebook-markkinointikanavana. Tähän mennessä tuotetta on markkinoitu Facebookissa ilman varsinaista strategiaa. Nyt tuotetta viedään Ruotsiin ja uusia markkinoita varten suunniteltiin ja toteutettiin Facebook-mainoskampanja.

Teoreettisessä viitekehyksessä käydään läpi aluksi digimarkkinointia, minkä jälkeen pohditaan sosiaalisen median merkitystä verkkokaupalle. Seuraavaksi keskitytään Facebookiin verkkokaupan ajurina. Facebook-markkinointiin liittyvien teosten sekä internetistä löytyneiden aiheeseen liittyvien artikkelien ja videoiden avulla hankittiin toimivia keinoja menestyvän mainoskampanjan luomiseen. Tämän jälkeen toteutettiin mainoskampanja käytännössä syys–lokakuussa 2016 näiden toimintaohjeiden perusteella.

Jotta Facebook-mainoskampanjan tuloksellisuus saatiin selville, seurattiin Facebookin tarjoamia raportteja ja analytiikkaa sekä verkkosivuston kävijäseurantaa mainoskampanjan aikana ja sen jälkeen. Erityisesti keskityttiin verkkokaupan kävijöiden käyttäytymiseen verkkosivulla sekä myynnin kehittymiseen. Päätarkoitus Facebook-mainoskampanjalla oli selvittää, millainen mainos houkuttelee kohderyleisöä verkkokauppaan.

Tutkimustuloksista huomattiin, että video toimi Facebook-markkinoinnin keinona parhaiten ja mainoskuvissa puolestaan hymyilevä nainen kiinnitti kohdeyleisön huomion. Kampanjalla tavoitettiin 53 000 Facebook-käyttäjää, joista verkkokauppaan siirtyi 894. Verkkokaupan sivuille mainoskampanjan kautta siirtyneistä potentiaalisista asiakkaista jopa 95 % poistui välittömästi sinne saavuttuaan. Tulosten pohjalta luotiin parannusehdotuksia ja tutkimustuloksista toimeksiantaja saa pohjan tuleville mainoskampanjoille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste