Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskysely Nivalan Osuuspankin keskittäjäasiakkaille

Vuolteenaho, Jussi (2016)

 
Avaa tiedosto
opparijussivuolteenaho.pdf (582.2Kt)
Lataukset: 


Vuolteenaho, Jussi
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121820914
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Nivalan Osuuspankin keskittäjäasiakkaiden suhtautumista keskittämisetuihin sekä tyytyväisyyttä pankkiin ja vakuutusyhtiöön. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä asiakkuuden hallintaan ja asiakastyytyväisyyteen. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli perehtyä henkilökohtaiseen myyntityöhön. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli toteuttaa asiakaskysely Nivalan Osuuspankin keskittäjäasiakkaille.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi asiakastyytyväisyyttä ja asiakkuuden hallintaa sekä henkilökohtaista myyntityötä. Asiakkuuden hallintaa käydään läpi yleisesti sekä elinkaaren ja kannattavuuden kautta. Asiakastyytyväisyyttä käsitellään yleisellä tasolla, siihen vaikuttavien tekijöiden ja seurannan kautta. Henkilökohtaisesta myyntityöstä nostetaan erityisesti esille hyvän myyjän ominaisuudet ja myynnin vaiheet.

Tutkimus tehtiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimus toteutettiin sähköisen kyselylomakkeen avulla, joka lähetettiin 315 vastaajalle sähköpostiin. Kyselylomake sisälsi kysymyksiä keskittämiseduista, niiden tietoudesta sekä tyytyväisyydestä omaan pankkiin ja vakuutusyhtiöön. Vastauksia kyselyyn saatiin 75 kappaletta.

Tulosten perusteella selvisi, että Nivalan Osuuspankin keskittäjäasiakkaat ovat hyvin tietoisia keskittämiseduistaan ja pitävät niitä merkittävänä etuna. Vastaajat olivat myös hyvin tyytyväisiä omaan pankkiinsa ja olivat kiitettävällä tasolla valmiita suosittelemaan sekä pankkiaan että vakuutusyhtiötään muille. Kehitettävää asiakkaat löysivät tiedottamisesta ja toivoivat asiointiin helppoutta ja selkeyttä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste