Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hotelli- ja ravintola-alan kalustehankintoihin vaikuttavat tekijät

Hölttä, Juho; Pohtola, Samuli (2016)

Avaa tiedosto
Holtta_Iiro. Samuli_Pohtola.pdf (932.0Kt)
Lataukset: 


Hölttä, Juho
Pohtola, Samuli
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121921094
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten kalusteiden hankinta tapahtuu hotelli- ja ravintola-alalla ja keitä henkilöitä ostoprosessiin osallistuu. Lisäksi tavoitteena oli tutkia, millaisilla kriteereillä kalusteiden ostopäätös syntyy tällä alalla.
Hotelli- ja ravintola-alalla kalusteet ja niiden hankinta ovat merkittävässä roolissa yrityksen toiminnassa. Kalusteet ovat näkyvässä osassa asiakkaalle ja ne edustavat täten osaltaan yrityksen imagoa. Opinnäytetyössä syvennyttiin tarkastelemaan ostoprosessia hotelli- ja ravintola-alan kalusteiden hankinnassa. Teoriatietoa kerättiin organisaation ostoprosessin kulusta, siihen osallistuvista henkilöistä sekä organisaation ostokäyttäytymiseen vaikutta- vista tekijöistä.
Hotelli- ja ravintola-alan kalusteiden ostoprosessiin osallistuu useita henkilöitä. Pääosin organisaatiot tekevät ostopäätökset yrityksen sisällä, mutta myös ulkopuolista apua käyte- tään. Ostoprosessin onnistumisen kannalta on oleellista, että siihen osallistuvat henkilöt pystyvät työskentelemään saumattomasti yhteen. Hinnalla on merkitystä ostopäätöksen syntymiselle, mutta tätäkin tärkeämpänä nähdään että tuote palvelee käyttötarkoitustaan kyseisessä konseptissa. Toimitus ja sen varmuus oli yksi keskeinen tekijä oston toteutumi- selle. Ostoprosessissa, asiakaspalvelu ja hyvä asiakaskokemus olivat tärkeitä tekijöitä pää- töksen syntymiselle.
Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja aineisto kerättiin puoli- strukturoitujen teemahaastattelujen avulla. Toimeksiantajana toimi ravintola- ja majoi- tusalan konsultointiyritys Kulinaria Oy.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste