Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

ASIAKASKOKEMUKSEN KEHITTÄMINEN ASIAKASKOHTAAMISISSA: CASE KIILTOCLEAN OY

Ruuth, Juhani (2016)

 
Avaa tiedosto
Ruuth_Juhani.pdf (782.4Kt)
Lataukset: 


Ruuth, Juhani
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122321473
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli tutkia ja selvittää KiiltoClean Oy:n yritysasiakkaiden asiakaskokemuksen tasoa, niitä tekijöitä, joista se on muodostunut sekä asiakaskohtaamisten kehittämistä. Työ tehtiin osana KiiltoClean Oy:ssä käynnissä olevaa Customer Is King –projektia, jonka tarkoituksena on muuttaa yrityksen toimintaympäristö tuotekeskeisestä yrityksestä asiakaskeskeiseksi yritykseksi. Asiakaskokemustieto on avainasemassa asiakaskeskeisen yrityksen toiminnassa.

Opinnäytetyön teoriaosassa perehdyttiin asiakaskokemuksen ja asiakaskohtaamisten teoriaan. Asiakaskokemuksen keskeisimmät teemat ovat sen johtaminen ja mittaaminen. Asiakaskohtaamisen teoriassa perehdyttiin kohtaamisen eri muotoihin ja niiden merkitykseen asiakaskokemuksen muodostumisessa. Lisäksi teoria käsittelee asiakaskohtaamisten onnistumiseen vaikuttavia tekijöitä. Asiakaskohtaamiset nousevat merkittävään rooliin asiakaskokemuksen muodostumisen kannalta.

Opinnäytetyön tarkoitus on tuottaa toimintasuosituksia ja kehitysehdotuksia tutkimustulosten pohjalta. Tutkimus tehtiin asiakashaastatteluina. Haastatteluihin valittiin neljä KiiltoClean Oy:n asiakasyritystä. Kustakin asiakasyrityksestä haastateltiin 1-3 henkilöä. Haastattelut tehtiin paikan päällä tai puhelimitse. Tutkimuksen aineistona käytettiin haastatteluiden vastauksia.

Tutkimustuloksista selviävät KiiltoClean Oy:n asiakasyritysten asiakaskokemuksen taso ja ne tekijät, jotka ovat vaikuttaneet kokemusten muodostumiseen. Tuloksista saatiin tietoa myös siitä, miten asiakaskokemusta voidaan kehittää jatkossa. Lisäksi tuloksista tulevat esille asiakasyritysten arvot koskien yhteistyösuhteita.

Tutkimustulosten perusteella KiiltoClean Oy:n yritysasiakkaille on muodostunut hyvin positiivinen asiakaskokemus yritysten välisen yhteistyön kautta. Lisäksi asiakaskohtaamiset KiiltoClean Oy:n kanssa ovat olleet hyvin onnistuneita. Vastausten perusteella selviää, että KiiltoClean Oy:n asiakasyritykset nähdään enemmänkin yhteistyökumppaneina kuin pelkkinä ostaja-asiakkaina. Tutkimuksesta selviää, että KiiltoClean Oy täyttää asiakkaidensa odotukset, kaikilla tutkimuksessa käsitellyillä osaalueilla, erityisen onnistuneesti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste