Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Integroitu markkinointiviestintä diginatiiveille eri mainos- ja mediakanavissa : Kvalitatiivinen tutkimus Hämeenlinnassa opiskelevista nuorista

Pylvinen, Joonas (2017)

Avaa tiedosto
Thesis Joonas Pylvinen.pdf (787.3Kt)
Lataukset: 


Pylvinen, Joonas
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702041992
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli selvittää, missä mediakanavissa nuorille olisi järkevintä viestiä.

Työn teoreettinen viitekehys rakentui integroidun markkinointiviestinnän sekä millenniaalien käsitteiden ympärille. Lähteinä käytettiin runsaasti kirjallisuutta etenkin integroidusta markkinointiviestinnästä ja kansainvälisiä artikkeleja sekä tilastoja, jotka käsittelivät nuoria markkinoinnin kohderyhmänä. Opinnäytetyö hyödyntää kvalitatiivisen tutkimuksen näkökulmaa, ja tutkimusmenetelmäksi valittiin teemahaastattelu, jonka avulla pyrittiin selvittämään syvällisesti, mitä medioita nuoret käyttivät, mitä he niissä tekivät ja mihin he niitä hyödynsivät sekä kuinka paljon ”vanhoja medioita” käytettiin suhteessa sosiaaliseen mediaan ja missä yhteyksissä. Haastatteluja oli yhdeksän ja ne suoritettiin joulukuussa 2016.

Tutkimuksesta kävi ilmi, että haastatellut nuoret eivät käytä perinteisiä medioita kovinkaan paljon omasta valinnastaan, muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Digitaalisia palveluita sen sijaan käytetään runsaasti, ja esille nousi myös tutkimukseen osallistuneiden nuorten halu estää mainoksia erilaisilla ohjelmilla, mikä pakottaa markkinoijat kehittämään kiertoteitä nuorille viestintää kohdistaessaan. Jatkotutkimuksessa voitaisiin selvittää, minkälaista markkinointiviestintää nuoret haluavat ottaa vastaan ylipäänsä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste