Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mediapoliksessa toimivien yritysten näkemyksiä opiskelijayhteistyön kehittämisestä

Hiltunen, Ville (2017)

Avaa tiedosto
Hiltunen_Ville.pdf (345.7Kt)
Lataukset: 


Hiltunen, Ville
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702242691
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa Mediapoliksessa toimiville opiskelijaosuuskunnille, MEDAIA-hankkeelle sekä Tampereen ammattikorkeakoululle tietoa siitä, minkälaisia toiveita ja tarpeita Mediapoliksessa toimivilla mediayrityksillä on opiskelijoiden ja mediayritysten välistä yhteistyötä kohtaan. Tutkimuksen tuloksia ja kehitysehdotuksia on tarkoitus hyödyntää Mediapoliksessa toimivien opiskelijaosuuskuntien ja opiskelijoiden yritysyhteistyön kehittämisessä. Tutkimusta varten haastateltiin seitsemää Mediapoliksessa toimivaa media-alan ammattilaista. Haastateltavat tulivat kuudesta eri yrityksestä. Viisi haastateltavista oli pienten mediayritysten omistajia/perustajia. Haastattelut toteutettiin talven 2016 – 2017 aikana.

Tutkimuksessa selvisi, että Mediapoliksessa toimivat mediayritykset olivat motivoituneita kehittämään yhteistyötä opiskelijoiden kanssa ja toivoivat Tampereen ammattikorkeakoululle aktiivista roolia Mediapoliksessa. Pienille mediayrityksille opiskelijat olivat kuitenkin jääneet etäisiksi, ja siksi yritykset olivat arkoja tekemään yhteistyötä opiskelijoiden kanssa. Yritykset kokivat tärkeänä löytää relevantilla osaamisella varustetut opiskelijat ja saada tietää, mitä nämä opiskelijat ovat tehneet ja mitä he pystyvät tekemään. Myös sopivaa luonnetta ja oikeaa asennetta korostettiin. Opiskelijaosuuskunnille toivottiin johtohahmoja, jotka olisivat yleisesti tunnettuja Mediapoliksen toimintaympäristössä.

Tulosten perusteella esitettiin kehitysehdotuksia. Opiskelijaosuuskuntien tulisi markkinoida toimintaansa ja jäseniään Mediapoliksessa, ja yksittäisten opiskelijafreelancereiden tulisi markkinoida ja myydä omaa työtään. Osuuskuntien tulisi kehittää johtohahmojensa tunnettuutta Mediapoliksessa. Osuuskunnista pitäisi tehdä hyvät esittelyt internettiin. Mediapoliksessa toimivien opettajien ja yritysten suhdetta voisi tiivistää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste