Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

OP-verkkopalvelun ja OP-mobiilin omaksuminen innovaatioina

Miekkavaara, Marja-Leena (2016)

Avaa tiedosto
Miekkavaara_Marja-Leena.pdf (654.5Kt)
Lataukset: 


Miekkavaara, Marja-Leena
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703022867
Tiivistelmä
Osuuspankki Poppia siirtyi POP Pankki-ryhmästä OP Ryhmään 19.5.2015. Siirtymisen tavoitteena on turvata kilpailukykyiset pankkipalvelut tulevaisuudessakin. Siirtymän myötä pankin ICT-järjestelmät, tuotteet ja palvelut sekä sisäinen toiminta tulevat muuttumaan OP Ryhmän mukaisiksi. Siirtymäprosessin aikana on tärkeää varmistaa henkilökunnan osaami-nen. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten Osuuspankki Poppian työntekijät omaksuvat uudet sähköiset palvelukanavat, OP-verkkopalvelun ja OP-mobiilin, innovaatioina. Tutkimuksen tarkoituksena oli myös selvittää työntekijöiden näkemyksiä sähköisten palvelukanavien kehittämisestä ja kouluttamisesta.

Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, ja aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Tutkimusaineisto analysoitiin teorialähtöisellä sisällönanalyysilla. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat asiakaspalvelussa toimivat Osuuspankki Poppian työntekijät.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, että OP-verkkopalvelun ja OP-mobiilin omaksuminen koettiin helpoksi. Uusiin sähköisiin palvelukanaviin suhtauduttiin myönteisesti ja niiden käyttöönottoa odotetaan innokkaina. Tulokset osoittavat myös, että suurin osa haastateltavista koki oman osaamisensa olevan hyvää. Kuitenkin osa haastateltavista koki tarpeelliseksi tutustua palveluihin vielä tarkemmin ja harjoitella niiden käyttöä.

Palveluiden koulutusta tulisi järjestää tarpeen mukaan esimerkiksi pienryhmissä. Yleinen tietoisku sähköisistä palvelukanavista, niiden sisällöistä ja toiminnoista, olisi myös tarpeelli-nen ennen niiden käyttöönottoa. Lisäksi asiakasneuvontaa varten olisi otettava huomioon nykyaikaisten työvälineiden hankkiminen asiakaspalvelussa työskenteleville.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste