Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

PALVELUNTARJOAJAN PALVELUIDEN KEHITTÄMINEN

Manninen, Arto (2010)

 
Avaa tiedosto
Manninen_Arto.pdf (521.1Kt)
Lataukset: 


Manninen, Arto
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004016073
Tiivistelmä
Botnialle tuottaa perustietotekniikkapalvelut Fujitsu, jonka palveluiden kehittäminen on jatkuvaa toimintaa. Tavoitteena oli tutkia ja kehittää palveluita nykyisestään. Työhön sisällytettiin käyttäjätyytyväisyys kyselytutkimus, joka tehtiin kahdessa toimipisteessä. Toimipisteet olivat Äänekosken ja Kemin tehtaat. Kyselyyn valittiin tietty otos käyttäjiä, jotka käyttävät tietotekniikan palveluita työssään runsaasti. Näin saatiin kartoitettua nykytila. Kyselyllä haluttiin myös saada selville, miten vuonna 2008 tehty vakiointiprojekti on vaikuttanut IT-palveluihin.

IT-vastaavien osalta tehtiin myös SWOT-analyysi mahdollisen palveluntarjoajan vaihdoksen vaikutuksista ja siitä, mitä pitäisi ottaa huomioon tällaisessa tilanteessa. Samalla tutustuttiin nykyisen sopimuksen mukaisiin palveluihin ja SLA-mittareihin.

Käyttäjätyytyväisyyskysely antoi hyviä vastauksia tietotekniikan käyttäjiltä koskien sitä, mitä kannattaa parantaa palveluissa. Palvelut koettiin pääsääntöisesti hyviksi, eikä vastauksissa havaittu suuria puutteita. Hyvin pienillä muutoksilla pystytään palveluita parantamaan entisestään. Tietokoneiden käynnistymisen hitauteen ja lähituen saatavuuteen haluttiin parannusta.

SWOT-analyysistä saatiin vastauksia, mitä toimittajanvaihdos tilanteessa pitää ottaa huomioon. IT-vastaavien kokemusta kannattaa käyttää, jotta kaikki saataisiin menemään niin kuin halutaan. Lopuksi tulosten perusteella koottiin parannusehdotukset palveluiden parantamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste