Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työvaatteiden kierrätysmalli Ekovalinta : Case Image Wear Oy

Härkönen, Satu (2017)

Avaa tiedosto
Harkonen_Satu.pdf (3.236Mt)
Lataukset: 


Härkönen, Satu
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703203504
Tiivistelmä
Kehittämistyön toimeksiantajana toimi tamperelainen työvaateyritys Image Wear Oy. Opinnäytetyön aiheena oli kehittää yritykselle työvaatteiden kierrätysmalli, jota testataan ensin Tampereen työvaatemyymälässä, ja joka on sen jälkeen monistettavissa yrityksen muihin myymälöihin.

Kehittämistyön teoriapohjana toimivat lanseerausmarkkinoinnin ja benchmarkingin teoria sekä pohdinta vaatetusteollisuuden saastuttavuudesta ja vaatetusyritysten ekologisesta vastuusta. Kehittämistyöhön valittu benchmarkingin laji on osaamisen benchmarking, jossa verrataan omaa osaamista muiden samankaltaisia prosesseja tekevien osaamiseen. Tarkoituksena on oppia uusia menetelmiä ja tehokkaampia toimintatapoja.

Kehittämistyön aluksi tehtiin Image Wearin asiakkaille verkossa toteutettu kvantitatiivinen kyselytutkimus, jonka avulla selvitettiin asiakkaiden työvaatteiden hankintaan, kierrättämiseen sekä Image Wearin markkinointiviestintään liittyviä asioita. Kyselyn avulla selvitettiin mm. asiakkaiden motivaatiota ja kiinnostusta kierrätystyövaatteita kohtaan sekä millaisia markkinointikanavia ja -tapoja yrityksen kannattaisi käyttää kierrätysasioista asiakkaille markkinoidessaan.

Benchmarkingin eli vertailukehittämisen avulla vertailtiin neljän tekstiili- tai vaatetusyrityksen kierrätystuotteisiin liittyvää markkinointia sosiaalisen median kanavissa, uutiskirjeissä ja verkkosivuilla. Image Wearin benchmarking-vertailukohteet olivat amerikkalainen vaateyritys Patagonia, kotimaiset armeijan ylijäämätuotteisiin erikoistunut Varusteleka ja tekstiiliyritys Finlayson sekä hollantilainen työvaateyritys Dutch Awearness.

Kehittämistyö toimi pohjana markkinoinnin suunnittelussa. Kehittämistyön tuloksena laadittiin myymälässä toteutettava kierrätysmalli, ideointi markkinointimateriaaleista sekä sosiaalisen median markkinointisuunnitelma. Kierrätysmallin nimeksi tuli Ekovalinta, jota käytetään kierrätystuotteiden markkinoinnissa ja on myöhemmin haluttaessa laajennettavissa esimerkiksi kierrätys- tai muuten ekologisista materiaaleista valmistettavan malliston nimeksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste