Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Elämyksellisyys Gigantti Megastore Lielahden myymälässä : myymäläympäristön vaikutus kuluttajiin

Ala-Keskinen, Mari (2010)

 
Avaa tiedosto
Ala-Keskinen_Mari.pdf (644.6Kt)
Lataukset: 


Ala-Keskinen, Mari
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003295995
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli kehittää entisestään Gigantti Megastore Lielahden myymäläympäristöä nykyisestä. Lisäksi tavoite oli antaa tietoa ja kehitysideoita myymäläympäristön toimivuudesta jo olemassa oleville sekä tuleville myymälöille ja näin ollen hyödyntää tutkimustuloksia myös muissa myymälöissä. Tarkoituksena oli tutkia kuinka myymäläympäristö vaikutti asiakkaiden asioimiseen myymälässä. Tämän lisäksi tutkittiin myös sitä kuinka asiakkaat ostivat jotain ennalta suunnittelematonta eli niin sanottuja heräteostoksia.

Työn teoreettinen osuus käsittelee kulutus- ja ostokäyttäytymistä, ostoprosessin vaiheita sekä tämän päivän shoppailua. Tämä osuus antoi pohjan työn pääosuudelle, myymäläsuunnittelulle, joka toimii työssä tutkimuksen perustana. Tutkimuksellinen osuus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena. Tutkimusaineisto kerättiin asiakkailta, jotka asioivat myymälässä. Aineisto kerättiin myymälässä asioimisen jälkeen. Tutkimuksen tulokset analysoitiin Tixel-ohjelmaa apuna käyttäen.

Tutkimuksen avulla saatiin toimeksiantajalle arvokasta tietoa myymäläympäristöstä. Tutkimuksen tulosten perusteella asiakkaat pitävät myymälää toimivana ja myymäläympäristö saa asiakkaat kuluttamaan aikaa tutkimalla tarjolla olevia tuotteita, joka osaltaan lisää kuluttajien ostohaluja. Näin ollen myymäläympäristöä voidaan pitää myös viihtyisänä. Tutkimuksen avulla saatiin myös muutamia hyviä parannusehdotuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste