Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Laatukäsikirja autokorjaamolle

Gröhn, Kim (2017)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyokg.pdf (658.3Kt)
Lataukset: 


Gröhn, Kim
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704064340
Tiivistelmä
Projektin tavoitteena on tehdä yritykselle oma, mutta Autoalan keskusliiton laatustandardeja mukaileva laatukäsikirja, jossa on kuvattu kaikki toimintaan liittyvät prosessit. Valmiista laatukäsikirjasta pystytään tarkkailemaan, mitkä asiat ovat kunnossa ja nähdään, mitä prosesseja tarvitsee kehittää. Laatuoh-jelma laaditaan AKL -standardin mukaan ja tavoitteena on asiakaslähtöinen laadun parantaminen eli palvelun laadun varmistaminen, jatkuva parantaminen, laatupoikkeamien ennalta ehkäisy ja korkea asiakastyytyväisyys.

Työ jakautuu teoria- ja toteutusvaiheeseen. Teoriaosuudessa käytiin erilaisia laatujärjestelmiä läpi sekä tarkasteltiin laatua yleisesti. Toteutusvaihe aloitettiin perehtymällä tarkoin siihen, mitä yritys haluaa työstä irti ja mitä he haluavat sillä saavuttaa. Kun työn tarkka kuvaus sekä sen rajaukset olivat selvät, alkoi toteutuksen suunnittelu. Työn aikana kirjattiin jokainen yrityksen prosessi tarkkaan ylös, jonka jälkeen jokaista prosessia jalostettiin kohderyhmän kanssa. Pitkän pohtimisen ja keskustelun jälkeen päädyttiin yrityksen johdon kanssa lopputulokseen, jossa räätälöidään heidän jo olemassa oleviin toimintatapoihin, mutta laatustandardeihin ja laatupalkintokriteeristöihin perustuva laatukäsikirja.

Laaditun laatukäsikirjan mukaan toimintatavat jalkautetaan yhtenäisinä koko yritykseen ja näin saadaan yhtiölle ns. yhteinen tapa toimia. Projekti rajattiin vain laatukäsikirjan tekoon. Käsikirjan käyttöönotto, koulutus, päivittäminen sekä tarkkailu jäävät yrityksen hoidettavaksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste