Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

DIGITAALISTEN MEDIAPINTOJEN HUOMIOARVOTUTKIMUS : Case: MT Mediateko Oy

Hyrkäs, Riikka (2017)

 
Avaa tiedosto
hyrkas_riikka.pdf (2.554Mt)
Lataukset: 


Hyrkäs, Riikka
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704184842
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada tietoa liikekeskuksissa sijaitsevien medianäyttöjen sekä niillä esiintyvien mainoskampanjoiden huomioarvosta. Huomioarvotutkimus suunniteltiin ja toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Tutkimuskohteina olivat Prisma Kuopion ja Jyväskylän Prisma Seppälän digitaaliset medianäytöt.

Opinnäytetyön teoriaosuus jakaantuu kahteen aihealueeseen, jotka ovat mainonta sekä tutkimuksen teoria. Mainonnan teoriassa kerrotaan mainonnasta yleensä sekä tarkemmin mediamainonnan kehittymisestä, lähitulevaisuuden näkymistä sekä ulkomainonnasta. Tutkimuksen teoriassa kerrotaan tutkimusprosessista ja sen eri vaiheista sekä kvantitatiivisesta tutkimuksesta, johon sisältyy kyselytutkimuksen tekeminen.

Työn toimeksiantajana toimi kuopiolainen media- ja ulkomainontaan keskittynyt yritys MT Mediateko Oy. Kysely toteutettiin yhteistyössä Feelbackin, Osuuskauppa Keskimaan ja Osuuskauppa PeeÄssän kanssa. Kyselyn jakelukanavina olivat Keskimaan Prismat ja Prisma Kuopio -Facebook-sivut. Aineistoa kerättiin sähköisesti yhteensä 11 vuorokauden ajalta, minä aikana tavoiteltu sata vastausta liikekeskusta kohden saavutettiin.

Tutkimus onnistui hyvin ja tavoitteisiin päästiin, vaikka yhteistyö toimeksiantajan kanssa ei sujunut täysin toivotulla tavalla. Toimeksiantaja oli kuitenkin tyytyväinen tutkimustuloksiin, jotka olivat riittäviä ja luotettavia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste