Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pelien tekoälyn toteutus Unity-pelimoottorilla

Petramaa, Jimi (2017)

 
Avaa tiedosto
Jimi_Petramaa.pdf (1.174Mt)
Lataukset: 


Petramaa, Jimi
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704205041
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus on selvittää, kuinka tekoälyä voidaan toteuttaa Unity-pelimoottorilla tehtyihin peleihin. Työn tavoitteena on demonstroida yksinkertaisilla esimerkeillä pelien tekoälyä.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa avataan tekoälyn suurimpia virstanpylväitä. Työssä käydään läpi myös tekoälyn tyyleistä peliohjelmoinnissa, Unity-pelimoottorista ja reitinetsintäalgoritmeista.

Ensiksi käytännönosuudessa käydään läpi kaksi erilaista reitinetsintää demonstroivaa esimerkkiä. Toiseksi käsitellään tasohyppelypeliin soveltuvan tekoälyn vihollishahmolle. Viimeiseksi käydään vielä ylhäältäpäin kuvatun 2D-pelin hahmon tekoäly. Tavoitteisiin päästiin hyvin ja työn tuloksia voitaisiin jatko kehittää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste