Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tutkimus nettikaupan potentiaalisista yritysasiakkaista ja liiketoiminnan mahdollisuuksista : Markkinatutkimus

Kyöstilä, Lauri (2017)

Avaa tiedosto
Kyostila_Lauri.pdf (1.740Mt)
Lataukset: 


Kyöstilä, Lauri
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704225140
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä markkinatutkimus Bosch Rexroth Oy:n nettikaupan potentiaalisista yritysasiakkaista ja sen liiketoiminnan mahdollisuuksista. Bosch Rexroth Oy on voimansiirron, ohjauksen ja liikkeenhallinnan ratkaisujen maailmanlaajuinen markkinajohtaja. Tutkimustehtävänä oli kerätä tietoa nettikauppa eShopin käyttäjiksi soveltuvista yrityksistä, niiden lukumäärästä ja kiinnostuksesta nettikauppaa kohtaan. Tutkimuksen tavoitteena oli löytää potentiaalisimmat nettikaupan yritysasiakkaat Suomesta. Tutkimuksen toisena tavoitteena oli arvioida nettikaupan liiketoiminnan laajuutta.

Opinnäytetyö tehtiin ilman aikaisempaa tietoa aiheesta. Tietoa kerättiin internetistä, kirjallisuudesta sekä yrityksen tietokannasta. Tiedonkeruumenetelmäksi valittiin kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä. Kaikki tieto dokumentoitiin tutkimusta varten luotuun Excel-tietokantaan. Tutkimusta varten suunniteltiin kyselykaavake, jonka avulla saatiin vastauksia tutkimusongelmaan. Haastattelumenetelmäksi valittiin puhelimitse tehtävä kyselytutkimus. Kyselytutkimus tehtiin 90 yritykselle.

Tutkimuksen tulokset saatiin kyselyn vastausten tilastotieteellisestä analysoinnista. Kysymykset analysoitiin erikseen ja niistä saadut tulokset esitettiin suoran jakauman taulukkoina ja kuvioina. Tuloksista havaittiin, että yrityksen nettikauppaa pidetään kiinnostavana palveluna. Tuloksista voidaan myös päätellä, että sen liiketoimintamahdollisuudet ovat huomattavia. Tutkimuksella ei voida kuitenkaan arvioida liiketoiminnan todellisia mahdollisuuksia, koska ne riippuvat monista muista tekijöistä, joita tutkimuksessa ei voitu ottaa huomioon.

Tutkimuksen tuloksena saatiin sähköposti- ja yhteydenottolistat, jotka edustivat tutkimuksen potentiaalisimpia yritysasiakkaita. Listoilla oleviin yrityksiin tulisi ottaa pikimmiten yhteyttä, tutkimuksessa määritettyjen toimintaohjeiden mukaisesti. Jatkotutkimusaiheena olisi arvioida yrityksen nettikaupan liiketoiminnan mahdollisuuksia lähitulevaisuudessa.

Tutkimuksen tuotoksena syntyi opinnäytetyön liitteet, joita ovat Excel-tietokanta, kyselykaavake sekä sähköposti- ja yhteydenottolistat. Kyselykaavake on ainoa liite, joka on voitu luottamuksellisista syistä julkiseen opinnäytetyöhön liittää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste