Markkinointisuunnitelma ravintola Torgetille
Nevala, Jussi (2017)
Nevala, Jussi
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705026024
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705026024
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma ravintola Torgetin käyttöön. Ravintola Torget on ollut toiminnassa vajaa vuoden, joten ravintola ei ole vielä kovin tunnettu. Tähän mennessä ravintola on keskittynyt markkinoinnissaan vain sosiaalisen median käyttöön. Tämän markkinointisuunnitelman tavoitteena oli antaa toimeksiantajalle käytännön vinkkejä ja toimenpiteitä markkinointiin. Aloitin opinnäytetyöni tekemisen helmikuussa 2017 ja työ valmistui huhtikuussa 2017.
Tämä opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja toiminnallisesta osuudesta. Työn lopussa on liitteenä vuosikello, jossa on suositeltuja markkinointitoimenpiteitä vuodeksi eteenpäin. Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia ja sen suunnitteluprosessia. Teoriaosuus perustuu vahvasti alan ammattikirjallisuuteen. Lähteissä on pyritty käyttämään lähinnä 2000-luvun lähteitä. Teoriaosuuden ja Torgetin tiedonantojen pohjalta rakentui opinnäytetyön toiminnallinen osuus eli markkinointisuunnitelma.
Tämä opinnäytetyö antaa ohjeita siihen, miten ja missä markkinoidaan. Lisäksi käsiteltiin markkinoinnin suunnitelmallisuutta. Tuloksena on käytännönläheinen ja konkreettinen suunnitelma, jota ravintola Torget voi hyödyntää helposti markkinoinnissaan. Tämän opinnäytetyön avulla ravintola voi tehostaa ja kehittää markkinointiaan tulevaisuudessa.
Tämä opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja toiminnallisesta osuudesta. Työn lopussa on liitteenä vuosikello, jossa on suositeltuja markkinointitoimenpiteitä vuodeksi eteenpäin. Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia ja sen suunnitteluprosessia. Teoriaosuus perustuu vahvasti alan ammattikirjallisuuteen. Lähteissä on pyritty käyttämään lähinnä 2000-luvun lähteitä. Teoriaosuuden ja Torgetin tiedonantojen pohjalta rakentui opinnäytetyön toiminnallinen osuus eli markkinointisuunnitelma.
Tämä opinnäytetyö antaa ohjeita siihen, miten ja missä markkinoidaan. Lisäksi käsiteltiin markkinoinnin suunnitelmallisuutta. Tuloksena on käytännönläheinen ja konkreettinen suunnitelma, jota ravintola Torget voi hyödyntää helposti markkinoinnissaan. Tämän opinnäytetyön avulla ravintola voi tehostaa ja kehittää markkinointiaan tulevaisuudessa.