Näytä suppeat kuvailutiedot

Videomarkkinointi sosiaalisessa mediassa

Repo, Toni (2017)

dc.contributor.authorRepo, Toni-
dc.date.accessioned2017-05-04T16:15:34Z
dc.date.available2017-05-04T16:15:34Z
dc.date.issued2017-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201705046391-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/126031
dc.description.abstractTämä produktityyppinen opinnäytetyö kertoo markkinointivideoiden tuottamisesta sosiaaliseen mediaan. Opinnäytteen tekijä kuvasi produktina kaksi esittelyvideota Tampereella sijaitsevalle kulttuuritila Kuivaamolle. Raportissa esitellään produktin valmistumiseen liittyviä vaiheita ja huomioita, mutta pureudutaan myös asioihin joita tulisi tietää ja ottaa huomioon, kun tehdään markkinointivideota sosiaaliseen mediaan. Videomarkkinointi on yksi sisältömarkkinoinnin muodoista, joka on sosiaalisen median kasvun myötä vakiinnuttanut itsensä erilaisten yritysten markkinointisuunnitelmissa. Youtube ja Vimeo ovat mahdollistaneet, että jokainen yritys voi tuottaa markkinointivideoita verkkoon haluamallaan budjetilla. Videoiden lataaminen kyseisiin videopalveluihin on ilmaista, jonka lisäksi ne tarjoavat kansainvälisen yleisön ja mahdollisuuden markkinointivideon avulla oman yritystoiminnan kannattavuuden parantamiseen. Kansainväliset suuryritykset ovat huomanneet videopalvelujen tarjoaman näkyvyyden. Kalliit televisioon tuotetut mainokset ladataan tänä päivänä lähes poikkeuksetta Youtubeen tai Vimeoon, jossa ne keräävät miljoonia näyttökertoja. Markkinointivideon onnistuminen ei välttämättä vaadi kallista tuotantoa, vaan pienikin yritys voi lähestyä videomarkkinointia, vaikka puhelimella kuvatulla videolla. Videoiden lataamisesta videopalveluihin on tehty niin helppoa, että jokaisen yrityksen tulisi miettiä videomarkkinointia. Yritykset voivat myös lähestyä videoiden tekemistä käyttämällä uutta kuvaustekniikkaa kuten 360-videokameroita, mutta on hyvin yleistä tämän tyyppisille videoille, että ne katoavat sosiaalisesta mediasta nopeasti. Markkinointi videon tekeminen videotuottajan tai tuotantoyhtiön kanssa mahdollistaa yritykselle ammattimaisen näköisen videon. Videotuottajan kanssa tehdyt videot vaativat kuitenkin enemmän suunnittelua sekä yrittäjän aikaa, mutta se mahdollistaa paremman laatuista sisältöä. On selvää, että videomarkkinointi on yrityksille yhä tärkeämmäksi nouseva markkinointimuoto, jonka takia siihen kannattaa ryhtyä, vielä kun videopalvelut kukoistavat sosiaalisessa mediassa.fi
dc.language.isofin-
dc.publisherHaaga-Helia ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleVideomarkkinointi sosiaalisessa mediassafi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/21094-
dc.organizationHaaga-Helia ammattikorkeakoulu-
dc.contributor.organizationHaaga-Helia ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordVideomarkkinointi-
dc.subject.keywordsisältömarkkinointi-
dc.subject.keywordvideopalvelut-
dc.subject.keyword360-video-
dc.subject.keywordsosiaalinen media-
dc.subject.degreeprogramfi=Media-ala|sv=Mediebranschen|en=Media|-
dc.subject.disciplineJournalismin koulutusohjelma-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot