Mainostoimiston Strategia
Kaminen, Olli (2017)
Kaminen, Olli
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705046393
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705046393
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsitteli pitkään toimineen mainostoimiston sukupolvenvaihdoksen yhteydessä tehtävää strategian uudistusta.
Opinnäytetyö, jossa suunniteltiin mainostoimistolle uutta strategiaa vastaamaan nykypäivän asiakkaiden tarpeita, toteutettiin yhdessä toimeksiantajan kanssa.
Teoreettisessa viitekehyksessä kartoitettiin perustaa ja polkuja mikroyrityksen strategiasuunnittelulle, tavoiteasettelulle, verkostoitumiselle ja uusien palvelujen kehittämiselle.
Opinnäytetyössä määriteltiin mainostoimiston kasvustrategialle tavoitteet, uudet palvelut ja tuotteet sekä tavoitteet rekrytoinnille ja verkostoitumiselle. Lisäksi haettiin ratkaisuja sekä nykyisten palvelujen että uusien palvelujen tuotteistamiselle ja määriteltiin kasvustrategialle budjetti ja käyttöönoton aikataulu.
Strategiauudistuksen myötä mainostoimistolla on paremmat edellytykset tulevaisuudessa kohdata alan jatkuvia muutoksia sekä antaa asiakkaille ajankohtaisia markkinoinnin palveluja.
Julkaistava versio ei sisällä luvun 1 kohdeyrityksen esittelyä eikä lukuja 4 Strategian osa-alueitten tarkastelua sekä 5 Strategian budjetointia.
Opinnäytetyö, jossa suunniteltiin mainostoimistolle uutta strategiaa vastaamaan nykypäivän asiakkaiden tarpeita, toteutettiin yhdessä toimeksiantajan kanssa.
Teoreettisessa viitekehyksessä kartoitettiin perustaa ja polkuja mikroyrityksen strategiasuunnittelulle, tavoiteasettelulle, verkostoitumiselle ja uusien palvelujen kehittämiselle.
Opinnäytetyössä määriteltiin mainostoimiston kasvustrategialle tavoitteet, uudet palvelut ja tuotteet sekä tavoitteet rekrytoinnille ja verkostoitumiselle. Lisäksi haettiin ratkaisuja sekä nykyisten palvelujen että uusien palvelujen tuotteistamiselle ja määriteltiin kasvustrategialle budjetti ja käyttöönoton aikataulu.
Strategiauudistuksen myötä mainostoimistolla on paremmat edellytykset tulevaisuudessa kohdata alan jatkuvia muutoksia sekä antaa asiakkaille ajankohtaisia markkinoinnin palveluja.
Julkaistava versio ei sisällä luvun 1 kohdeyrityksen esittelyä eikä lukuja 4 Strategian osa-alueitten tarkastelua sekä 5 Strategian budjetointia.